هوشمندسازی تجهیزات نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدات ضروری است

نوشهر-ایرنا- معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران هوشمندسازی تجهیزات نیروهای مسلح از جمله نیروی دریایی را برای مقابله با هرگونه تهدیدات دارای اهمیت دانست و بر ضرورت دستیابی به این فناوری تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری روز پنجشنبه در حاشیه نخستین دوره مسابقات شناورهای هوشمند در دانشگاه دریایی امام خمینی(ره) نوشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود : در زمینه هوشمندسازی تجهیزات تاکنون اقدامات ارزشمندی در نیروهای مسلح از جمله نیروی دریایی آغاز شده و خروج آن بسیار مطلوب بوده است.

وی خاطرنشان کرد : در زمینه شناورهای سطحی و زیرسطحی و تجهیزات موردنیاز مربوط به تجهیزات پیشرفته‌ تر دسترسی یافتیم و تلاش ها برای دست یافتن به فناوری نوین ادامه دارد.

وی با اشاره به ماموریت موفقیت آمیز ناوگروه ۸۶ در اقیانوس های جهان، خاطرنشان کرد: در زمان حاضر به جایی رسیدیم که در دنیا برای ساخت شناور دریایی و ماندن در دریا و پایش در دریاهای دوردست حرف برای گفتن داریم.

امیر دریادار سیاری تصریح کرد : لزوم هوشمندسازی تجهیزات و مهمات در نیروهای مسلح در راستای تاکیدات فرمانده معظم کل قوا انجام گرفته است و این مهم را در قرارگاه جهاد علمی در ارتش و قرارگاه فجر فناوری‌های پیشرفته را پیگیری می‌ شود تا دانشجویان وارد میدان و در این کار مهم بشوند.

هوشمندسازی تجهیزات نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدات ضروری است

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد : تا امروز چندین نمونه شناور سطحی و زیرسطحی با تفکر دانشجویی و هوشمند در دانشگاه های دریایی در کشور ساخته شده است که روند تا دست یافتن به نتیجه مورد نظر همچنان با تلاش وافر ادامه دارد.

وی یادآور شد: در این ارتباط حرکت بسیار ارزشمندی در دانشگاه دریایی امام خمینی(ره) نوشهر انجام گرفته و دانشگاه‌های دیگر نیز در مباحث تخصصی مربوط هم تاکنون اقدامات مطلوبی انجام شده است.

به تاکید وی حرکت به سمت فناوری جدید برای تأمین تجهیزات موردنیاز در نیروهای مسلح ارزشمند و ضروری است.

هوشمندسازی تجهیزات نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدات ضروری است

نخستین دوره مسابقات شناورهای هوشمند دریایی امروز با حضور هفت تیم در دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) نوشهر آغاز شد.

ناخدایکم مکانیک عباس زارع نژاد دبیر علمی این مسابقات در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این مسابقات در سطح دانشجویی با شرکت هفتم و در دو بخش کنترل از راه دور و هوشمندسازی برگزار می‌شود.

دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر در سال ۱۳۵۹ تحت عنوان مرکز آموزش عالی علوم دریایی تأسیس شد و در سال ۱۳۶۰ با جذب اولین دوره دانشجویی به صورت رسمی شروع به کار کرد.

این دانشگاه از ۶ دانشکده عرشه، مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و مخابرات دریایی، مدیریت و کمیسر دریایی، علوم پایه و تفنگدار دریایی تشکیل شده است. دانشجویان این دانشکده ها در پنج رشته کارشناسی و ۶ رشته کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha