درخشش افسران دریایی در آب‌های جهان از افتخارات دانشگاه علوم دریایی نوشهر است

نوشهر - ایرنا - فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر گفت : امروز درخشش و اقتدار افسران نیروی دریایی در آن سوی مرزهای آبی بین المللی از بزرگ ترین افتخارات این دانشگاه است.

به گزارش ایرنا، دریادار دوم آریا شفقت رودسری روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی منطقه ای روسای دانشگاه ها، معاونان و مسوولان مرکز جذب در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این دانشگاه افزود: ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش شامل ناوشکن دنا و ناوبندر مکران برای نخستین بار دور دنیا مدت ۲۱۳ روز دریانوردی کرد این از برکات نظام جمهوری اسلامی، رهنمودهای هدایتگرایانه رهبری فرزانه و نشانه توان بالای فرمانده نیروی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی بوده که همه این عزیزان دانش آموخته این دانشگاه بوده اند.

وی اظهار کرد : در سال ۱۳۵۹ این دانشگاه به عنوان مرکز آموزش عالی علوم دریایی تاسیس شد و در سال ۱۳۶۰ با جذب نخستین دوره دانشجویی به صورت رسمی آغاز بکار کرد و امروز افتخار دارد دانشجویان در ۶ دانشکده عرشه در دوره های کارشناسی رشته های ناوبری مهندسی مکانیک، الکترونیک و مخابرات، ناوبری و فرماندهی کشتی، مدیریت و کمیسر دریایی، برق، تفنگداری، کارشناسی ارشد رشته ناوبری و عملیات دریایی، معماری کشتی، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، آماد دریایی و جغرافیای سیاسی تحصیل می کنند.

وی تصریح کرد : افزون بر ۶ دانشکده یک مرکز زبان خارجی هم در این دانشگاه فعالیت دارد و امسال با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت علوم، تحقیقات و فناروی موفق شدیم یک رشته در دوره دکترا مصوب کنیم و رشته دیگر هم که معماری دریایی است مصوب و به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی بیان داشت : امروز استادان این دانشگاه این افتخار را دارند افزون بر ارایه خدمات آموزشی به دانشجویان این دانشگاه بلکه به سایر سازمان ها و ارگان های دریایی مورد نیاز نیروی انسانی در این رشته ها خدمات آموزشی ارایه دهد.

درخشش افسران دریایی در آب‌های جهان از افتخارات دانشگاه علوم دریایی نوشهر است

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر گفت : شکل گیری این دانشگاه در سال ۱۳۶۰ از برکات نظام اسلامی و انقلاب بوده و نکته حائز اهمیت آن است که این مرکز علمی هر سه سال قدمگاه رهبری فرزانه است و متاسفانه تاپیش از انقلاب تمام افسران نیروی دریایی ارتش دانش آموخته دیگر کشورها و وابسته به خارج بودند اما امروز باید ببالیم که از فرمانده نیروی دریایی ارتش گرفته تا سایر افسران دریادل دانش آموخته این دانشگاه هستند.

دریادار شفقت رودسری افزود :در زمان حاضر آنچه امروز بیشتر نظام ما به آن نیاز دارد، تربیت است و باید رفتار و پوشش استان دانشگاه آموزش دهنده باشد و نظام اسلامی هم افزون بر آنکه در منطقه بلکه درسطح جهانی در این بخش حرف برای گفتن دارد و امیدوارم در دیگر بخش ها هم شاهد رشد نظام اسلامی باشیم.

نشست منطقه ای هیات جذب دانشگاه های مازندران، گیلان، گلستان امروز با حضور رییس جذب وزرات علوم، تحققات و فناوری، معاونان، رئیسان و مسوولان نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها ومعاونان آموزشی-دانشجویی و فرهنگی دانشگاه ها و مدیر دفتر هیات علمی ستاد کل نیروهای مسلح در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) برگزار شد.

۱۵۱ هزار دانشجو در دانشگاه های مازندزان مشغول به تحصیل هستند.

درخشش افسران دریایی در آب‌های جهان از افتخارات دانشگاه علوم دریایی نوشهر است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha