۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 85113833
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امیر کویت به نشست جده دعوت شد

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبر: 85113833
امیر کویت به نشست جده دعوت شد

تهران - ایرنا - «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی از «نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت برای شرکت در نشست سران اتحادیه عرب در جده دعوت کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از اسپوتنیک، دعوتنامه رسمی پادشاه عربستان روز سه شنبه در کاخ «بیان» در پایتخت کویت، تسلیم «مشعل الاحمد الجابر الصباح» ولیعهد این کشور شد.

سی و دومین نشست عادی شورای اتحادیه کشورهای عربی در سطح سران قرار است ۱۹ ماه مه جاری (۲۹ اردیبهشت) در شهر جده عربستان سعودی برگزار شود.

این نشست در حالی برگزار می شود که کشورهای عربی، رویکرد پایان دادن به مناقشات میان خود را در پیش گرفته اند و نزدیکی ایران و عربستان نیز به روند آرام سازی اوضاع در منطقه منجر شده است.
به نوشته اسپوتنیک، روابط اقتصادی و اوضاع امنیتی منطقه و ارتباط آن با اوضاع جهان، از اولویت های اجلاس آتی سران عرب خواهد بود.

چند روز گذشته نشست اولیه مقامات ارشد شورای اقتصادی و اجتماعی به منظور آمادگی برای اجلاس سران کشورهای عربی در جده عربستان سعودی با حضور هیئت سوریه برگزار شد.

پیش از این نیز سلمان بن عبدالعزیز از بشار اسد رییس جمهوری سوریه دعوت کرد تا در سی و دومین نشست سران اتحادیه عرب شرکت کند.

این خبر چند روز پس از آن منتشر شد که اتحادیه عرب تعلیق عضویت سوریه در این اتحادیه را پس از ۱۲ سال لغو کرد.

وزیران امور خارجه کشورهای عربی ۱۷ اردیبهشت ماه (هفتم ماه می جاری) در نشست فوق العاده خود با بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب موافقت کردند.

شورای اتحادیه کشورهای عربی در بیانیه پایانی خود از سرگیری مشارکت هیات‌های دولت سوریه در جلسات این اتحادیه پس از گذشت ۱۲ سال از تعلیق عضویت دمشق را تائید و اعلام کرد: تصمیم گرفته شد که شرکت هیات‌های دولت جمهوری عربی سوریه در جلسات شورای اتحادیه عرب و همه سازمان‌ها و موسسات وابسته به آن از سر گرفته شود و این تصمیم از ۷ می (۱۷ اردیبهشت) اجرایی است.

اتحادیه عرب نوامبر ۲۰۱۱ و با آغاز بحران سوریه و در اقدامی اشتباه عضویت دمشق را در این اتحادیه به حالت تعلیق درآورد و از همان زمان تحریم‌های سیاسی و اقتصادی علیه این کشور عضو جبهه مقاومت اسلامی ضدصهیونیستی را وضع کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha