۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۰۱
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85114256
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

چهارمحال و بختیاری میزبان ۲۱۰ برنامه در دهه کرامت است

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۰۱
کد خبر: 85114256
چهارمحال و بختیاری میزبان ۲۱۰ برنامه در دهه کرامت است

شهرکرد -ایرنا- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: این استان میزبان ۲۱۰ عنوان برنامه‌ فرهنگی و هنری در دهه کرامت با محوریت مساجد است.

محمدرضا مظاهری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان به عنوان دبیر اجرایی برنامه‌های دهه کرامت است، افزود: برنامه‌های این دهه با محوریت شعار دهه کرامت با عنوان" اخلاق اجتماعی؛ نشاط و امید آفرینی" در قالب ۲ جریان اثرگذار از جمله پرداختن به مساله دختران برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: امسال با شعار " حضرت فاطمه بهترین دختر دنیا" به معرفی دختران نمونه و تجلیل از آنها و همچنین شناسایی و معرفی دختران برتر در حوزه‌های مختلف توجه ویژه خواهد شد.

مظاهری در ادامه به استقبال و میزبانی از خادمان آستان‌قدس رضوی از سوی فعالان فرهنگی هنری مساجد به عنوان برنامه‌محوری ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان اشاره کرد و گفت: استقبال از خادمان رضوی و نصب پرچم متبرک امام رضا(ع) ۳۱ اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود و خادمان رضوی تا آخر دهه در استان حضور دارند و در برنامه‌های مختلف در مناطق مختلف استان شرکت خواهند داشت.

چهارمحال و بختیاری میزبان ۲۱۰ برنامه در دهه کرامت است

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه پیش‌بیبی شده است، امسال برنامه‌های دهه کرامت با محوریت و اتکا به حضور مردم برگزار شود، افزود: شورای برگزاری آیین‌های دهه کرامت با حضور ۲۵ دستگاه عضو این شورا کار نظارت، حمایت و هدایت این برنامه‌ها را برعهده دارند.

به گفته وی، با توجه به اینکه روز بزرگداشت مقام امامزادگان نیز در این دهه قرار گرفته است، برنامه‌های این دهه با اولویت برگزاری برنامه‌ها در مساجد و امامزادگان برگزار خواهد شد.

مظاهری اظهار داشت: رویکرد اصلی این برنامه‌ها در راستای حفظ کرامت جایگاه زن و مساله حجاب و عفاف، جهاد تبیین و توجه به جایگاه مساجد است و باید از همه ظرفیت‌های مردمی برای برگزاری هرچه باشکوهتر این برنامه‌ها استفاده کرد.

وی به حضور گسترده تشکل‌های مردمی، مجموعه کانون‌های مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج و هیات‌های مذهبی در برگزاری آیین‌های ویژه دهه کرامت و روز دختر اشاره کرد و گفت: همه ساله حضور و مشارکت هیات‌های مذهبی در برگزاری مراسم دهه کرامت مغفول مانده بود و امسال با توجه به اینکه هیات‌های مذهبی مردمی‌ترین تشکل هستند، از این ظرفیت آنها به صورت ویژه استفاده شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد چهارمحال و بختیاری به حضور پررنگ دستگاه‌های اجرای برای بزرگداشت این دهه اشاره کرد و افزود: همه دستگاه‌های اجرای که در آن برنامه‌ها مشارکت دارند، در حوزه تولید آثار فرهنگی، هنری و رسانه‌ای نیز مشارکت کنند.

مظاهری افزود: دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران با حضور خدام حرم امام رضا(ع)، راه‌اندازی ایستگاه صلواتی و موکب امام رضایی درب ورودی ادارات، مساجد، بقاع متبرکه، برگزای جشن روز دختر و تجلیل از دختران نمونه استان در تمام دستگاه‌ها و نهادهای عضو شورا، فضا سازی و تبلیغات متناسب با دهه کرامت در سراسر استان با همکاری شهرداری و برگزاری همایش بزرگ استانی روز دختر و کاروان استقبال از خادمان رضوی، راه‌اندازی کاروان نیکوکاری در مناطق محروم به نیت دهه کرامت و افتتاح خانه‌های هلال، کانون‌های فرهنگی مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج و برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در این دهه برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت:هم‌اکنون ۴۵۷ کانون فرهنگی و هنری با بیش از ۶۷ هزار عضو در سطح استان فعال شده که بیش از ۷۰ درصد این کانون‌ها فعالیت پررنگ دارند و مابقی نیز با برنامه‌های مختلف در طول سال فعالیت دارند.

مظاهری با اشاره به اینکه همه فعالیت‌های حوزه مساجد در بحث جشن‌های مردمی، تکریم و بازدیدها و همایش‌ها با محوریت کانونهای فرهنگی، هنری در مساجد برگزار خواهد شد، افزود: با فعال شدن کانون‌های خادمیاری رضوی نیز در سراسر استان امسال با یک همدلی و هم‌افزایی برای نخستین بار از ظرفیت خادمیاران رضوی نیز استفاده خواهد شد.

به گفته وی، ۲ جشنواره رضوی براساس ظرفیت پتانسیل استان برگزار خواهد شد که جشن زیرسایه خورشید با مشارکت و همیاری سایر دستگاه‌ها متولی و با اولویت برگزاری در مناطق روستایی و محروم اجرا خواهد شد.

به گزارش ایرنا، دهه کرامت از ۳۱ اردیبهشت‌ماه و نخستین روز از ماه ذی‌القعده که مصادف با میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) آغاز می‌شود و تا ۱۰ خرداد و مصادف با ۱۱ ذی القعده، سالروز ولادت نور بی‌پایان طوس حضرت امام رضا(ع) ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha