۹۵ درصد سند اراضی ساوه در قالب طرح کاداستر صادر شد

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۰۳
کد خبر: 85114487
۹۵ درصد سند اراضی ساوه در قالب طرح کاداستر صادر شد

ساوه - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ساوه گفت: ۹۵ درصد اسناد اراضی ملی شهرستان ساوه در راستای اجرای قانون جامع حدنگار یا پروژه کاداستر تثبیت و سند تک برگی آنها صادر شد و بقیه نیز به زودی انجام می‌شود.

«کامیار گراوند» روز پنجشنه در گفت‌ و گو با ایرنا، افزود: ساوه یکی از بزرگترین شهرستان‌های استان مرکزی است و از وسعت زیادی از اراضی ملی در این استان برخوردار است.

وی بیان کرد: در این شهرستان ۳۶۰ هزار هکتار اراضی ملی وجود دارد که برای حفاظت از این عرصه طبق چارت سازمانی نیاز به حداقل ۳۰ نفر نیرو است که هم‌اکنون با سه نفر نیرو در سه محور مهم از عرصه و انفال ملی حفاظت می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ساوه ادامه داد: تثبیت مالکیت دولت در عرصه ملی با اخد اسناد تک برگی به عنوان اولین محور ماموریت‌های این اداره است که تاکنون بیش از ۹۵ درصد کل اراضی ملی در راستای اجرای قانون جامع حدنگار و کاداستر سند مالکیت عرصه ملی به نام دولت صادر شده است.

گراوند یادآور شد: ۲۰ پلاک باقی مانده به علت وجود اختلافات ثبتی در دست پیگیری و اقدام است و ساوه جزو شهرستان‌های پیشرو در اخذ سند مالکیت است.

وی گفت: حل اختلاف کشاورزان، مالکان، صاحبان باغات و زارعان با عرصه‌های ملی در خصوص مالکیت آنها، محور دوم ماموریت‌های این اداره است که در راستای قانون رفع موانع تولید و قوانین مرتبط، کمیسیون رفع تداخلات اداره جهاد کشاورزی تشکیل و رفع تداخلات ۱۰۰ پلاک از اراضی بخش نوبران و مرکزی در دستور کار است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ساوه اضافه کرد: هم‌اکنون جوانب فنی و حقوقی این اراضی از سوی کارشناسان در حال بررسی و برای رسیدگی به کمیسیون مستقر جهاد ارسال شده و بقیه پلاک‌ها در دست پیگیری است.

گراوند افزود: محور سوم نیز، ممیزی مراتع است که در واقع در راستای انتفاع دامداران منطقه از پوشش مرتعی در سنوات گذشته ممیزی مراتع در ۷۰ درصد اراضی صورت گرفته و پلاک‌های باقی مانده نیز در دست اقدام است.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند و بخش زیادی از این عرصه‌ها در شهرستان ساوه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha