۱۴۱ هکتار از اراضی ملی ساوه رفع تصرف شد

ساوه - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری ساوه گفت: ۱۴۱ هکتار از اراضی ملی این شهرستان در نیمه اول سال جاری رفع تصرف شد.

«کامیار گراوند»‌ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیز داری این شهرستان در سال جاری در قالب پرونده های تصرف مختلف رفع تصرف بیش از ۹۲۷ هکتار از اراضیملی را در دستور کار خود قرار داده بود.

وی اضافه کرد: با همکاری مراجع قضایی تا کنون ۱۴۱ هکتار از این اراضی پس از صدور حکم در قالب ۵۱ فقره پرونده از دست متصرفان در مناطق مختلف شهرستان خارج شده است.

گراوند یادآور شد: عمده این اراضی که از سوی متصرفان برای فعالیت های کشاورزی و یا ساخت ساز تصرف شده بود که پس از رفع تصرف اخذ جرایم و بازگشت به حالت اولیه این اراضی نیز پیگیری شده است.

وی افزود: پیگیری برای رفع تصرف بقیه اراضی نیز با همکاری دستگاه های قضایی تا صدور اسناد مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ادامه دارد.

تا کنون ۹۵ درصد اسناد اراضی ملی شهرستان ساوه در راستای اجرای قانون جامع حدنگار یا پروژه کاداستر تثبیت و سند تک برگی آنها صادر شد است.

ساوه یکی از بزرگترین شهرستان‌های استان مرکزی است دارای ۳۶۰ هزار هکتار اراضی ملی است.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha