معاون استاندار: مشکلات و موانع پیش‌روی پرداخت وام در استان مرکزی شناسایی شود

اراک - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: انتظار است مشکلات و موانع پیش‌روی پرداخت وام جز ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ این استان در اسرع وقت شناسایی شود.

به گزارش ایرنا، «حسن میرزاخانی» روز پنجشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی در اراک، افزود: صرف مقصر دانستن بانک‌ها کاری از پیش نمی‌برد.

وی بیان کرد: مقصر اول این مشکل خود ما و سپس دبیرخانه و دستگاه‌های متولی است و برخی بانک‌ها هم سو استفاده می‌کنند و وام‌ها را پرداخت نمی‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: باید دلایل پرداخت نشدن وام مشخص شود و مطالبه برعکس صورت گیرد.

میرزاخانی اظهار کرد: سیستم بانکی اشکالاتی دارد اما وظیفه است که دلایل اصلی هم شناسایی شود و همه بانک‌ها و موسسات برای پرداخت وام باید به سامانه تک (سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور) متصل باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی افزود: یکی از شروط پرداخت وام جز ۲ بند ب تبصره ۱۶، درج در سامانه تک (سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور) است که اگر بانک‌ها به این سامانه متصل نشوند، امکان پرداخت ندارند.

میرزاخانی تاکید کرد: اگر وظایف محوله به خوبی انجام نشود، اجرای برنامه‌ها با شکل مطلوب پیش نمی‌رود و مشکلات مختلف ایجاد می‌شود.

وی گفت: اگر مدیر بانکی تمکین نمی‌کند و بدون اطلاع فرماندار که نماینده عالی دولت در شهرستان‌ها است، اقدامی انجام دهد، باید اعلام شود تا به شبکه بانکی کشور نیز اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی تاکید کرد: حرمت مقام ارشد دولت در هر شهرستان باید حفظ شود.

میرزاخانی عنوان کرد: طرحی که به بانک‌ها معرفی می‌شود و مدارک متقاضیان اخذ می‌شود، توقع ایجاد می‌کند و اگر پرونده‌ وامی پرداخت نشود و یا با تاخیر پرداخت شود، موجب سلب اعتماد عمومی می‌شود و این امر خلاف تاکید رئیس‌جمهور است، زیرا دولت سیزدهم در تلاش ویژه برای به دست آوردن اعتماد از دست رفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم در این نشست گفت: اعتبار وام جز ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ این استان، ۱۴ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال است.

« جمشید امیدی» افزود: ۷۱ درصد این رقم معادل ۱۰ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال در استان اختصاص یافته که تنها ۳۲ درصد آن پرداخت شده است.

وی بیان کرد: در این راستا ۶ هزار و ۱۵۵ پرونده به مبلغ هفت هزار و ۹۳ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده که سه هزار و ۳۷۲ متقاضی موفق به اخذ سه هزار و ۳۱۴ میلیارد ریال شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: اگر بانک‌ها در راستای پرداخت این وام همکاری لازم را نداشته باشند، رتبه استان مرکزی در کشور کاهش پیدا می‌کند.

امیدی گفت: انتظار است بانک‌ها در پرداخت وام جز ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در فرصت باقی مانده تلاش کنند و این مهم از تاکیدات رئیس‌جمهور است.

وی اظهار کرد: اعتبار ابلاغی وام قرض‌الحسنه مشاغل خانگی سال جدید استان مرکزی، یک‌هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال است که این اعتبار اگر تا پایان مهرماه امسال جذب نشود، اعتبار اختصاصی به استان‌هایی که عملکرد بالایی داشته باشند، اختصاص پیدا می‌کند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha