استاندار: ۲۴ میلیارد تومان به فرودگاه سمنان از محل مصوبات سفر رییس جمهور تخصیص یافت

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: فرودگاه سمنان تاکنون ۲۴ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به استان اعتبار دریافت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز پنجشنبه در جریان بازدید از فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان و در نشستی افزود: از محل سفر آیت الله رئیسی رییس جمهور به استان، ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در خصوص تکمیل زیرساخت های فرودگاه سمنان در نظر گرفته شد که تاکنون ۲۴ میلیارد تومان تخصیص یافته و پیگیری برای تخصیص بقیه اعتبار در دستور کار است.

استاندار سمنان گفت: صادرات محصولات واحدهای صنعتی و کشاورزی از دیگر ظرفیت هایی است‌ که باید در راستای استفاده هرچه بهتر از فرصت وجود فرودگاه شهدای سمنان، به بهترین‌ نحو ممکن استفاده شود.

به گفته وی، صدور مجوز مرز هوایی برای فرودگاه شهدای سمنان اتفاقی بسیار مبارک‌ است‌ که‌ در دولت سیزدهم محقق شد و وجود ۲ فرودگاه سمنان و شاهرود در استان، فرصت بسیار مطلوبی است که باید پیگیری بهره گیری از این‌ ظرفیت به صورت مستمر انجام شود.

هاشمی به بیان اینکه یکی از اولویت ها و رویکردها در خصوص فرودگاه سمنان، برقراری پرواز عتبات عالیات است، تاکید کرد: طی ماه های محرم و صفر امسال اعزام‌ زائران به عتبات عالیات و نجف اشرف از این فرودگاه انجام می شود.

استاندار: ۲۴ میلیارد تومان به فرودگاه سمنان از محل مصوبات سفر رییس جمهور تخصیص یافت

وی با اشاره به پیگیری تکمیل جایگاه سوخت فرودگاه سمنان به منظور کامل شدن زیرساختهای لازم، افزود: نزدیکی گمرک و شهرک‌ صنعتی به فرودگاه سمنان از دیگر مزیت‌های این‌ فرودگاه است‌ که باید برای توسعه صادرات و رونق اقتصادی استان مدنظر قرار داشته باشد.

استاندار سمنان، پویایی و استمرار فعالیت و برقراری پرواز در فرودگاه سمنان را از برنامه‌های مهم استان برشمرد که‌ نتیجه آن افزایش امیدآفرینی است و بیان کرد: با بهره گیری از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در خصوص پیگیری، بررسی و رسیدگی به کمبودها و موانع و برطرف کردن مشکلات فرودگاه های سمنان و شاهرود، شاهد رونق، پویایی و توسعه بیش از پیش زیرساخت‌ها در این ۲ فرودگاه خواهیم بود.

استاندار سمنان تاکید کرد: برقراری پرواز و اعزام زائران به عتبات عالیات، تکمیل محوطه‌سازی، رفع نواقص و تکمیل جایگاه سوخت، زیباسازی بلوار ورودی فرودگاه توسط شهرداری و پیگیری به منظور تخصیص کامل اعتبار سفر رییس جمهور به استان از مصوبات این نشست قرار گیرد.

در این بازدید که با هدف بررسی آخرین وضعیت فرودگاه سمنان به منظور انجام پروازهای ملی و بین المللی و رفع مشکلات فرودگاه سمنان انجام شد، همت هادیان مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، احسان معاون فرماندار سمنان ، جمعی از مدیران کل دستگاههای اجرایی استان و مدیران اجرایی شهرستان سمنان حضور داشتند.‌

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس‌جمهور سیزدهم آبان ۱۴۰۰ به استان سمنان سفر کرد و نهمین سفر استانی دولت سیزدهم ۵۴١ مصوبه در استان سمنان داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha