استاندار سمنان: تامین نقدینگی از بازار سرمایه برگ برنده واحدهای تولیدی است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: تامین مالی از بازار سرمایه برگ برنده برای واحدهای تولیدی و بخش خصوصی با هدف رونق تولید است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز پنجشنبه در همایش تامین مالی از بازار سرمایه در استان سمنان در سالن اجتماعات استانداری سمنان با حضور مسوولان سازمان بورس و اوراق بهادار ایران، افزود: ارتقای سواد مالی و ظرفیت بازار سرمایه، تامین نقدینگی و تامین مواد اولیه، سه عامل مهم در رونق واحد تولیدی و ضرورت فعالیت واحد تولیدی موفق است.

استاندار سمنان بیان کرد: رشد اقتصادی، افزایش بهره‌وری، اشتغالزایی، رونق تولید را به همراه دارد و اکنون سمنان جزو استان‌های برتر کشور در رشد اقتصادی و دیگر شاخص‌های اقتصادی است.

وی یادآور شد: بخش خصوصی موتور محرک رونق اقتصادی هر استان است و اکنون استان سمنان به واسطه نقش موثر بخش خصوصی در بخش‌های مختلف مانند نرخ اشتغالزایی، رشد دانش‌بنیان‌ها و رشد اقتصادی از استان‌های برتر کشور است.

استاندار سمنان تاکید کرد: دستگاه دولتی باید نقش حمایتی و تسهیل‌گری برای بخش خصوصی فراهم کند.

استاندار سمنان: تامین نقدینگی از بازار سرمایه برگ برنده واحدهای تولیدی است

اختصاص هفت هزار میلیارد تومان از مصوبات سفر دولت به صنایع سمنان

وی یادآور شد: سمنان استان اول کشور در تامین گچ و نمک کشور است و هفت‌هزار میلیارد تومان در بخش صنعت از محل سفر رییس‌جمهور به استان سمنان اختصاص یافت.

استاندار سمنان گفت: شهرستان دامغان بیش از ۶ هزار میلیارد تومان فروش پسته داشت و بیش از هفت میلیارد تومان با وزارت کشور برای تامین اتوبوس ناوگان عمومی قرارداد امضا شده است.

وی ابراز کرد: ارتقای سواد مالی به منظور تامین مالی از بازار سرمایه از نکاتی است که رونق تولید و تامین نقدینگی را به همراه دارد و انتظار می‌رود این مهم در استان سمنان مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی بیان کرد: نرخ بیکاری در استان سمنان سال گذشته با اهتمام مسوولان بعد از ۱۸ سال به پنج و هفت دهم درصد کاهش یافت.

هاشمی افزود: سه هزار میلیارد تومان تسهیلات با راستی آزمایی به واحدهای تولیدی با هدف تسهیل و رونق تولید در استان سمنان پرداخت شد.

استاندار سمنان گفت: ۱۳ مجوز بی‌نام برای جذب سرمایه‌گذار و فعالیت اقتصادی در استان سمنان فراهم شده است.

وی اضافه کرد: تولید ثروت و اشتغالزایی در روستاهای استان سمنان به منظور پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی با اهتمام ویژه پیگیری می‌شود.

استاندار سمنان اضافه کرد: استان سمنان در بخش‌های مختلف مانند معدن، کشاورزی ظرفیت ویژه برای پذیرش در بازار بورس دارد و انتظار می‌رود نگاه ویژه در تسهیل و تسریع پذیرش در بازار سرمایه تقویت شود.

مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، محمدعلی شیرازی مدیرعامل فرابورس ایران، و محمود گودرزی مدیرعامل سازمان بورس اوراق بهادار تهران از حاضران در این همایش هستند و نشست آموزش سواد مالی با حضور کارشناسان سازمان بورس ایران، نشست تامین مالی شرکت های دانش بنیان سمنان با حضور شرکتهای دانش بنیان و واحدهای فناور، بازدید مدیران بازار سرمایه و مسئولین استانی از شرکت فروسلیس ایران، نشست پذیرش شرکتهای استان سمنان در بازار سرمایه با حضور شرکتها و واحدهای تولیدی و صنعتی استان، و نشست بخش خصوصی با دولت با حضور استاندار سمنان و مدیران بورس کشور، به همراه نشست خبری عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اصحاب رسانه سمنان، از برنامه های دومین همایش تامین مالی از بازار سرمایه استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha