۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۴۲
کد خبر: 85115023
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر کشور:‌ دهیاران و شوراها در راستای نشاط اجتماعی گام بردارند

ساری - ایرنا - معاون هماهنگی امور استان های وزارت کشور از شوراهای اسلامی و دهیاران خواست تا برای ایجاد نشاط اجتماعی در مناطق خود تلاش کنند و گفت که این مجموعه ها باید از وجود همه ظرفیت های مردمی برای اشاعه نشاط اجتماعی بهره گیرند

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌ ابوطالب شفقت روز پنجشنبه در همایش تجلیل اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان آمل افزود: دهیاران و شوراها حلقه بزرگ مدیریتی در کشور محسوب می شوند و باید در فعالیت آنها مورد بازنگری جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد :‌شوراها به عنوان حلقه های مردمی مدیریتی می توانند حلقه های متعددی تشکیل داده و از وجود همه ظرفیت های مردمی برای اشاعه نشاط اجتماعی بهره گیرند.

معاون وزیر کشور اظهار داشت : نظام اسلامی در برداشتن گام های بزرگ در افزایش مشارکت مردم در حکومت داری سرآمد است اما باید نظام مدیریت مشارکت محور و مردم محور یعنی مدیریت محلی توسعه یابد.

وی با تاکید بر اینکه در قانون مسئولیت های بسیاری به شوراها داده شده است و از این رو انتظار بیشتری از این بخش از مدیریت کشور می رود، گفت: شناخت قانون و برنامه ریزی بر اساس آن یکی از مهم ترین اموری است که شوراها باید به آن توجه داشته باشند.

شفقت گفت: شوراها باید نیازها و ظرفیت های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و مذهبی منطقه خود را مطالعه کرده و از دانشگاه ها و جوانان استفاده کنندو مسئولیتی که بر عهده گرفتیم را باید با خرد علمی و تخصصی پیش برده و سبک مدیریت مردم محور را نهادینه کنیم.

وی ادامه داد :‌ مسیر تحقق آرمان های انقلاب اسلامی از فرمایشات مقام معظم رهبری می گذرد و در این زمینه باید به فرمایشات ایشان توجه ویژه شود که بخش مهمی از توجهات مقام معظم رهبری معظم به تشکل ها و بهره گیری از ظرفیت های مردمی در اداره کشور اختصاص دارد.

معاون وزیر کشور با تاکید بر تبیین و بازنگری در نقش شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در راستای اهداف انقلاب اسلامی گفت: باید دید این تشکل ها که برگرفته از بطن مردم است چگونه در آینده نظام اسلامی و جهت گیری و راهبردهای آن قرار است نقش ایفا کند.

وی با تاکید بر اینکه امروز توسعه محلی در نظام توسعه ای کشورها نقش مهمی ایفا می کند از این رو از شورای شهرها و روستاها انتظار بیشتری می رود، افزود: امروز معتقدیم خرد علمی تخصصی در شوراها باید ارتقا یابد تا سطح فعالیت مردم پایه رشد کرده و به آنچه برای مردم ضروری است دست یابیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha