حدود چهارهزار قطعه صنعت نفت و گاز گچساران به همت دانش بنیان‌های ایرانی ساخته شد

گچساران- ایرنا- مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: سه هزار و ۹۰۰ قلم از قطعات مورد نیاز این شرکت بهره بر داری با کاربرد در صنعت نفت و گاز گچساران به همت دانش بنیان‌های ایرانی از سال گذشته تاکنون ساخت و تامین شده است.

غلامرضا کمالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون بسیاری از قطعات مورد نیاز این شرکت از سوی متخصصان داخلی ساخته و تعمیر شده است.

وی ارزش خرید و ساخت این تعداد قطعات از سوی متخصصان داخلی را چهار هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این تعداد قطعات در قالب ۸۳۰ تقاضا از سال گذشته تاکنون در این شرکت خریداری و تامین شده است.

کمالی ابراز کرد: این اقلام ازسوی شرکت های دانش بنیان داخلی تولید شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۰ درصد افزایش داشته است.

شرکت نفت گچساران در ساخت و تعمیر ۸۰ درصد قطعات خودکفا شد

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: این شرکت با ساخت قطعات و لوازم فنی مورد نیاز به خودکفایی ۸۰ درصدی در ساخت و تعمیر قطعات مورد نیاز صنعت نفت دست یافته است.

۳۰۰۰ قطعه ویژه صنعت نفت و گاز گچساران  به همت دانش بنیان‌های ایرانی ساخته شد

وی ابراز کرد: سیاست های اصولی نظام جمهوری اسلامی ایران؛ تهدید های دشمنان را که در قالب محدودیت های ناشی از تحریم ها رقم زده شد را به فرصتی بزرگ تبدیل نمود.

کمالی ابراز کرد: تعمیر و تجهیز قطعات اساسی مورد نیاز صنعت نفت با هدف مقابله با تحریم‌ها و جلوگیری از کاهش تولید نفت در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران انجام می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه مهم شرکت نفت گچساران در تولید نفت کشور گفت: این شرکت به توانایی ساخت پیچیده‌ترین قطعات مورد نیاز این صنعت دست یافته است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به نقش کارکنان صنعت نفت در خوداتکایی افزود: بی شک تجربه ارزشمند کارکنان صنعت نفت سبب عبور شرکت نفت از گذرگاه‌های سخت و حساس شده است.
کمالی گفت: استفاده از توان داخلی و دستیابی به تکنولوژی های جدید، رکن اصلی بهره ‎وری در صنعت نفت است.

این شرکت وظیفه استخراج و بهره برداری از ۱۸ میدان نفتی را بر عهده دارد که بخش اعظم آن مربوط به میدان نفتی گچساران است.

این شهرستان دومین شرکت تولید کننده نفت در منطقه جنوب است و افزون بر ۲۰ درصد نفت کشور در حوزه نفتی گچساران تولید می شود.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از طولانی ترین شبکه های خطوط مناطق نفت خیز را در گستره چهار استان کهگیلویه و بویراحمد ، خوزستان ، فارس و بوشهر راهبری می کند.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران دارای ۱۶ مخزن در مدار است که عمده تولید نفت از مخازن گچساران ، بی بی حکیمه و رگ سفید-۲ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha