یکهزارو ۳۰۰ قلم کالای مورد نیاز شرکت نفت گچساران در کشور تولید شد

گچساران- ایرنا- مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: بیش از یکهزارو ۳۰۰ قلم انواع کالای مورد نیاز این شرکت از ابتدای سالجاری تاکنون باهدف حمایت از تولید داخلی، از سوی تولیدکنندگان و سازندگان داخلی ساخته شده و در اختیار بخش های مختلف قرار گرفته است.

غلامرضا کمالی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش ریالی این قطعه های ساخته شده از سوی تولیدگنندگان داخلی یکهزارو ۷۰۰ میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: این اقلام در قالب ۲۸۸ درخواست از سوی بخش های مختلف شرکت نفت از سوی شرکت های داخلی ساخته شده که نسبت به مشابه سال گذشته چهل درصد رشد داشته است.

کمالی اظهار کرد: یکهزارو ۵۲۷ قلم کالا به ارزش۲ هزار و میلیارد ریال امسال از سوی این شرکت تهیه و تامین شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران امسال هفت قرار داد با شرکت های دانش بنیان داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین این شرکت بیش از ۴۷۰ قلم کالا به ارزش بیش از ۲۱۸ میلیارد ریال امسال از فروشندگان و تامین کنندگان در شهر گچساران خریداری شده که این حجم از خرید کالا تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال و گردش مالی و رونق اقتصادی در شهر گچساران داشته است.

کمالی ابراز کرد: با توجه به قانون حمایت از تولید کالای ساخت داخل برای استفاده از توان شرکت‌های ‏دانش بنیان، برخی نیازهای فناورانه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از این طریق در دست پیگیری است.
‏وی ادامه داد: این نیاز ها شامل کالا، قطعات، مواد، تجهیزات، خدمات و نرم افزار در حوزه‌های فنی ، مهندسی، رفاهی وخدماتی است.

کمالی گفت: مجوزهای عقد قرارداد تهیه و تامین شیر آلات و اتصالات و لوله های فلزی و غیر فلزی و تجهیزات فنی مورد نیاز شرکت نفت گچساران امسال در قالب هفت قرار دارد با شرکت های دانش بنیان به ارزش ۸۳۹ میلیارد ریال صادر ‏شده است.

وی اظهار کرد: بومی‌سازی، حمایت از ‏ساخت داخل، تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، ارتقاء سطح ریسک‌پذیری دستگاه‌های اجرایی و صرفه‌جویی ‏چشمگیر حاصل از این تولیدات را از مهمترین مزیت‌های این قراردادها برشمرد.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در چهار استان فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان فعالیت دارد.

این شرکت دارای ۱۰ واحد بهره برداری، ۱۰ واحد تقویت و تزریق فشار گاز، سه پالایشگاه گاز و گاز مایع، پنج واحد نمک زدایی و بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط لوله انتقال نفت است.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های تابعه مناطق نفت خیز جنوب است.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران زیرمجموعه‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در زمینه استخراج، پالایش و انتقال نفت خام، گاز طبیعی و تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha