۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۲۵
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85115864
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۰ هزار دانش‌آموز گلستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند

گرگان_ ایرنا_ سخنگوی ستاد امتحانات نهایی استان گلستان گفت: بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز و داوطلب آزاد استان در امتحانات نهایی سال تحصیلی جاری در ۹۹ حوزه امتحانی شرکت خواهند کرد.

عباس توسن روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از یکشنبه ۳۱ اردیبهشت امسال و با اجرای فرایند جدید برگزاری امتحانات نهایی ۹ هزار دانش آموز دختر و ۱۱ هزار دانش آموز پسر در ۱۴ شهرستان و ۹۹ حوزه امتحانی شرکت خواهند کرد و این امتحانات تا ۲۵ خردادماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به تاثیر ۴۰ درصدی نتایج امتحانات نهایی امسال در کنکور به اقدامات پیشگیرانه برای بروز از تقلب خبر داد و گفت: همه ۹۹ حوزه امتحانی گلستان به دوربین مداربسته مجهز بوده و همه داوطلبین از سه ورودی برای ردیابی تجهیزات الکترونیکی مانند موبایل یا وسایل مشابه عبور خواهند کرد.

وی افزود: همچنین چندین سیستم قطع کننده سیگنال تلفن همراه در حوزه‌های راه‌اندازی شده که دلیل همه این تلاش‌ها، برگزاری امتحاناتی سالم و بدون حرف و حدیث است.

وی بیان کرد: برای برقراری عدالت آموزشی و صیانت از حقوق دانش آموزان «پاسخ برگ‌ها» به صورت الکترونیک تصحیح و اعلام نتیجه به صورت سامانه‌ای انجام می‌شود و برای این مهم لازم بوده تمام دانش آموزان از خودکار مشکی پررنگ در جلسه امتحان استفاده کنند.

توسن افزود: دانش آموزان و تمامی داوطلبان شرکت در امتحان نهایی بای قبل از آغاز برگزاری امتحانات به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و پس از ورود به پنل کاربری خود، اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی ۱۴۰۲ کنند.

سخنگوی ستاد امتحانات نهایی استان گلستان ادامه داد: برگه‌های امتحانات نهایی امسال هر استان در استان دیگر تصحیح خواهد شد تا شائبه اظهار نظر شخصی در زمان تصحیح اوراق به طور کامل از بین برود.

وی با اشاره به اینکه آزمون ساعت هشت صبح شروع می‌شود و دانش آموزان ساعت هفت صبح محل آزمون حضور داشته باشند چون درب حوزه امتحانی ساعت هفت و نیم بسته می‌شود، بیان کرد: ورود تلفن همراه، ساعت هوشمند و سایر وسایل غیرمجاز همراه دانش آموز در محل آزمون ممنوع بوده و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد ضمن اینکه در حوزه‌های امتحان جایی برای تحویل این موارد وجود ندارد.

وی اظهار داشت: به منظور مساعدت به داوطلبان و جلوگیری از ازدحام جمعیت خانواده‌ها برای حفظ آرامش دانش آموزان مقابل حوزه‌های امتحان از تجمع خودداری داشته باشند.

گلستان با ۲ میلیون نفر جمعیت ۴۰۲ هزار دانش آموز دارد که تحصیل این شمار در ۳ هزار مدرسه بر عهده ۲۴ هزار فرهنگی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha