۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85116235
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گزارش رسانه‌های غربی از بازگشت «گرم و صمیمانه» اسد به اتحادیه عرب

تهران-ایرنا- رسانه های غربی استقبال سران عرب از بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را گرم و صمیمانه توصیف کردند و آن را نشانه بازگشت سوریه به جمع کشورهای عربی دانستند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز به روایت استقبال گرم از اسد در اجلاس سران عرب پرداخت و نوشت: ولیعهد عربستان بعد از یک دوره طولانی بی اعتنایی، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را پس از سالها انزوا در آغوش گرفت؛ سیاستی که در تضاد با آمریکا و دیگر قدرت های غربی قلمداد می شود.

این رسانه انگلیسی خاطرنشان کرد محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در اجلاسی که در جده برپا شد، با بشار اسد دست داد که نشان دهنده تغییر در رویکرد دشمنی با رهبری است که در جنگ داخلی این کشور مورد حمایت کشورهای ایران و روسیه قرار داشت.

این خبرگزاری افزود: عربستان به عنوان قدرت نفتی جهان که قبلا بشدت تحت تاثیر آمریکا بود نقش پیشتازی را در رویکرد دیپلماتیک در جهان عرب در سال گذشته ایفا کرده و ضمن احیای روابط با ایران از بازگشت سوریه به جمع کشورهای عربی استقبال کرده و در درگیری سودان نیز نقش میانجی را ایفا می کند.

ولیعهد عربستان ابراز امیدواری کرد که بازگشت سوریه به اتحادیه عرب به پایان بحران در این کشور منجر شود.

رویترز با اشاره به این که واشنگتن مخالف هر گونه اقدامی در عادی سازی روابط با اسد است و مدعیست که ابتدا باید پیشرفتی در زمینه راه حل سیاسی در درگیری این کشور حاصل شود، افزود: یافتن راه حل سیاسی برای درگیری ۱۲ ساله در سوریه به معمایی برای کشورهای عربی و غربی تبدیل شده است.

روزنامه انگلیسی گاردین نیز با انتشار گزارشی در همین زمینه استقبال کشورهای عربی از بشار اسد در اجلاس سران عرب را گرم توصیف کرد و نوشت: اسد درحالی که لبخند بر صورت داشت مورد استقبال صمیمی عربستان در شهر جده قرار گرفت. رئیس جمهوری سوریه در اولین سخنرانی خود دراجلاس عرب از سال ۲۰۱۱ تاکنون ابراز امیدواری کرد دوره جدید همکاری عربی آغاز شود.

گزارش رسانه‌های غربی از بازگشت «گرم و صمیمانه» اسد به اتحادیه عرب

گاردین بازگشت اسد به اتحادیه عرب بدون هیچ پیش شرطی را نقطه عطفی در تاریخ خاورمیانه توصیف کرد و نوشت: ورود اسد با برافراشتن پرچم های سوریه در خیابان های جده به طور کامل مشهود بود.

این رسانه افزود: سیاستمداران آمریکایی تلاش می کنند مانع کشورهای عربی برای بازگرداندن اسد به جامعه بین المللی شوند و تاکنون حتی مواضع تندروانه تری را نسبت به دولت آمریکا در این زمینه اتخاذ کرده اند.

شبکه خبری ان بی سی نیوز آمریکا و خبرگزاری فرانسه نیز با بازنشر گزارش رویترز استقبال از اسد در اجلاس سران عرب را تیتر کردند.

خبرگزاری فرانسه در بخشی از گزارش خود به نقل از یک منبع خلیج فارس که روابط نزدیکی با محافل دولتی دارد نوشت: آمریکایی ها از عادی سازی روابط با اسد راضی نیستند. ما کشورهای خلیج (فارس) در این منطقه زندگی می کنیم و تلاش می کنیم با هر ابزاری که دراختیار داریم مشکلات خود را حل کنیم.

این رسانه فرانسوی خاطرنشان کرد بازگشت اسد به کشورهای عربی بخشی از روند گسترده تر در خاورمیانه است که در آن کشورهایی که پیشتر در مقابل یکدیگر قرار داشتند تلاش می کنند برای اصلاح و بهبود روابط خود- که سالها دستخوش درگیری و رقابت بوده- گام بردارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha