۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۱۶
کد خبر: 85116598
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس لبنان: سخنان بشار اسد در اتحادیه عرب وحدت آفرین بود

دمشق - ایرنا - نماینده مجلس لبنان گفت: بشار اسد رئیس جمهور سوریه سخنان حق را در اتحادیه عرب به زبان آورد و تلاش کرد تا اعراب را بر سر یک کلمه وحدت آفرین مانند همیشه متحد کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری دولتی سوریه سانا ، علی حسن خلیل، بر اهمیت محتوای سخنرانی بشار اسد، رئیس جمهور این کشور درسی و دومین نشست سران کشورهای عربی که دیروز در جده برگزار شد، تاکید کرد.

خلیل گفت: اغراق نمی‌کنیم اگر بگوییم در عرض پنج دقیقه انگشت خود را بر عدم تعادلی که بیش از پنج دهه است منطقه و عرب‌گرایی فشارها و هزینه‌ها را تجربه کرده‌اند، گذاشت.

رئیس کمیسیون دوستی پارلمانی لبنان و سوریه افزود: سوریه تحت رهبری بشار اسد رئیس جمهور خود تنها سخنان حق را به زبان آورده است و تنها تلاش کرده است تا اعراب را بر سر یک کلمه مانند همیشه متحد کند و بار دیگر ثابت کرده است که تعلق به عربیت و قلب تپنده آن معیار است.

خلیل گفت: اگر فرصت تاریخی برای تنظیم مجدد امور منطقه از طریق تفاهم و سامان دادن به امور اتحادیه عرب از طریق مصالحه وجود داشته باشد، این فرصت به برکت سیاست شما که مبتنی بر صداقت، بینش و بصیرت است فراهم شده است.

نماینده پارلمان لبنان در پایان گفت : پایداری و مقاومت ، چیزی است که مردم عرب قبل از هر چیز به آن نیاز دارند.

علی حسن خلیل متولد ۱۵ ژوئیه ۱۹۶۴ سیاستمدار لبنانی، نماینده پارلمان و وزیر دارایی سابق است. خلیل که در رشته حقوق در دانشگاه لبنان تحصیل کرده است، نماینده مجلس به نمایندگی از منطقه مرجئون / حسبایا است.

وی در سالهای ۱۹۹۶ ، ۲۰۰۰ ، ۲۰۰۵ ، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۸ با موفقیت کاندید شد. وی بخشی از جنبش امل به رهبری نبیح بری رئیس پارلمان است که بخشی از ائتلاف حاکم است. وی دستیار ارشد بری است.

خلیل در ۱۳ ژوئن ۲۰۱۱ به عنوان وزیر بهداشت عمومی در کابینه نجیب میکاتی منصوب شد. دوره خلیل با انتصاب وی به عنوان وزیر دارایی، به جای محمد صفادی در این سمت، به پایان رسید.

او سه بار به عنوان وزیر دارایی منصوب شد: فوریه ۲۰۱۴ در زمان نخست وزیری تمام سلام، دسامبر ۲۰۱۶ و ژانویه ۲۰۲۰ در زمان نخست وزیری سعد حریری.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha