فتح خرمشهر تمام معادلات دشمنان را به هم ریخت

بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: فتح و آزادسازی خرمشهر تمامی معادلات نظامی و استدلال های دشمنان را به هم ریخت و شرایط پیروزی ما را فراهم کرد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز دوشنبه در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح خراسان شمالی که به مناسبت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی استان، مدیران و مسوولان و خانواده شهدا برگزار شد اظهار کرد: سوم خرداد یادآور دلاورمردی‌ها و از جان گذشتن‌هایی است که رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در عملیات‌ها از خود نشان دادند و پیروزی آنان تاریخ ساز شد.

وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس بهترین جان ها تقدیم انقلاب شد و رزمندگان با جانبازی‌ها توانستند از خاک و عزت ایران اسلامی دفاع کنند.

استاندار خراسان شمالی گفت: قدرت سلطه قبل از دفاع مقدس در جهان علیه حق زورگویی می کرد و ظلم آنان به اوج خود رسیده بود و در دنیا برای منافع خود دست به هر کاری می‌زدند و کشورهای ضعیف را بازیچه خود قرار داده بودند.

وی تصریح کرد: نظام سلطه برای سرکوب مظلومان از هر ابزاری استفاده می کردند و سعی در چپاول بیشتر ملت های مظلوم را داشتند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی عنوان کرد: نظام سلطه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از احیای ارزش های اسلامی و عزت دینی ترسیدند و از تمام توان خود استفاده کردند تا ایران اسلامی را در جنگ نظامی شکست دهند.

وی یادآور شد: منافع دشمنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به خطر افتاده بود برای همین جنگ را آغاز و استراتژی خود را بر مبنای ترور و توطئه بنا نهادند و این روند همچنان ادامه دارد.

حسین نژاد افزود: اینک دشمنان انسجام و وحدت ایران اسلامی را نشانه گرفته اند چرا که نمی خواهند این کشور در دنیا ابهت داشته باشد اما تا مادامی که مردم متحد باشند هیچ ابر قدرتی یارای مقابله با آنها را ندارد.

وی با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی امروز آشکارا دشمنی می کنند تصریح کرد: از هر روشی که می توانستند علیه ایران اسلامی استفاده کردند و امروز آخرین زور ها را می زنند که ما نیز آنان را ناامید خواهیم کرد.

فتح خرمشهر تمام معادلات دشمنان را به هم ریخت

اتحاد مردم ایران، دژ تسخیرناپذیر

فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در ادامه این آیین، اتحاد و انسجام مردم را دژی تسخیرناپذیر در برابر حمله دشمنان دانست و گفت: بیشتر کشورهای دنیا در هشت سال جنگ تحمیلی از عراق حمایت کردند اما اتحاد ملت ایران و رهبری امام خمینی (ره) بر آنان پیروز شد.

سردار اسماعیل فرجی افزود: دشمنان می خواستند تا اراده سیاسی خود را در جنگ به کشورمان تحمیل کنند و به گفته خود آمده بودند که بمانند.

وی تصریح کرد: کشورمان در حالی با جنگ مواجه شد که تازه انقلاب شده بود و نیروهای مسلح به ثبات نرسیده بودند و در این شرایط که آنان گمان می کردند یک هفته کشور را تسخیر خواهند کرد در نهایت شکست خوردند.

فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی ادامه داد: بسیجیان و آحاد مردم برای دفاع از وطن از دورترین نقطه خود را به صحنه رساندند که این اتحاد و انسجام نقشه آنان را بر آب کرد.

وی ادامه داد: در این شرایط مردم به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفتند و تاکنون در هر جایی که به ندای مقام معظم رهبری نیز لبیک گفته ایم، پیروز صحنه بوده ایم که دشمنان از این انسجام وحشت دارند.

سردار فرجی به جنگ هوشمندانه و ترکیبی دشمن علیه نظام نیز اشاره کرد و گفت: آنان در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و در بستر فضای مجازی به ایران اسلامی حمله می کنند، اینک در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی جوانان و نوجوانان ما را نشانه گرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان به ارکان و اقتدار کشور هجمه وارد می کنند و جنگ ترکیبی راه انداخته اند تا مردم از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب دست بکشند.

سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha