۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۴
کد خبرنگار: 2712
کد خبر: 85118192
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیام‌های مسوولان خراسان جنوبی در پی شهادت مرزبانان

بیرجند - ایرنا - استاندار، فرماندهان انتظامی و مرزبانی خراسان جنوبی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شماری دیگر از مسوولان استان در پیام‌های جداگانه، شهادت مرزبانان غیور شرق کشور از جمله استوار دوم حسن بادامکی را تهنیت و تسلیت گفتند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، پنج نفر از کارکنان پایور و وظیفه هنگ مرزی سراوان در حمله تروریستی اشرار و معاندان به شهادت رسیدند که استوار دوم شهید "حسن بادامکی" ۲۵ ساله و اهل خراسان جنوبی است.

استاندار خراسان جنوبی در پیام خود اظهار داشت: بار دیگر فرزند برومندی از دیار قهرمان‌پرور خراسان جنوبی جان خویش را در راه حفاظت از مرزهای میهن عزیز اسلامی تقدیم کرد.

جواد قناعت افزود: استوار دوم شهید حسن بادامکی، از پرسنل شریف و فداکار مرزبانی فراجا که در حین انجام وظیفه در شهرستان سراوان، برای پاسداری از مرزهای جغرافیایی کشور عزیزمان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی بیان کرد: اینجانب شهادت این جوان رشید اسلام را به محضر خانواده گرانقدر ایشان، دوستان، همرزمان و همه‌ مردم عزیز خراسان جنوبی به ویژه اهالی شهید پرور شهرستان قاینات تبریک و تسلیت عرض نموده و از حضرت پروردگار، علو درجات و همنشینی با اولیای الهی را برای روح بلند این شهید عزیز مسئلت دارم.

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی هم طی پیامی شهادت پنج تن از مرزداران استان سیستان و بلوچستان که در حمله تروریستی شامگاه سی ام اردیبهشت امسال به برجک مرزبانی "مزه سر" در سراوان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند را تبریک و تسلیت گفت.

در پیام سردار حسین دهکی پس از ذکر آیه وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ آمده است: ایثار و از خودگذشتگی زیبنده انسان‌های فداکار و جان برکفی است که همواره در جهت رسیدن به معبود برای خدمت به مردم تلاش و مجاهدت می‌کنند و در این راه از سلامت و جان خود می‌گذرند تا همچون مجاهد فی سبیل الله برای عزت و سربلندی کشور تلاش نمایند.

وی افزود: چه دلیرمردانی که جنگیدند و این گونه برای دفاع از مرزهای عزت، افتخار، سربلندی، اقتدار و خدمت به مردم شهید شدند و چه زیبا رهبر کشورمان فرمود "شهدای مرزبانی و انتظامی مظلوم هستند".

اینجانب شهادت همرزمان خودم در استان سیستان و بلوچستان را که به مقام والای شهادت نائل آمدند به محضر مقام معظم رهبری، خانواده معزز شهدا به ویژه خانواده معزز شهید حسن بادامکی از غیورمردان خطه استان خراسان جنوبی، همرزمان خودم در فرماندهی مرزبانی فراجا تبریک و تسلیت می‌گویم.

همچنین فرماندار قاینات به همراه امام جمعه قاین، امام جمعه آرین‌شهر، فرماندهان نظامی و انتظامی منطقه و بخشدار سده با خانواده شهید حسن بادامکی دیدار و از آنان دلجویی کردند.

استوار دوم شهید حسن بادامکی متولد اول بهمن ۱۳۷۷ ساکن شهرستان قاینات بود و یک فرزند دارد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی نیز در پیامی شهادت نیروهای مرزبانی در سیستان و بلوچستان را تبریک و تسلیت گفت.

در پیام سرهنگ حسن شجاعی‌نسب آمده است: عزت و استقلال سرزمین ایران اسلامی همواره مورد طمع بدخواهان و دشمنان بوده و مرزداری و پاسداری از این آب و خاک، شرافت و شجاعت را جایگاه و معنا بخشیده است.

وی ادامه داد: امنیت مثال‌زدنی ایران اسلامی در پرتو غیرت و دلاورمردان بی ادعایی است که در اقصی نقاط کشور از حدود و ثغور میهن اسلامی همچون جان گرانبهای خویش حراست کرده و در این راه تاکنون شهدای بسیاری نیز تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند و در این راستا، شهادت غیورمردان مرزبانی شاهدی بر این مدعاست.

اینجانب شهادت همرزمان دلیر و شجاعم در برجک مرزبانی "مزه سر" هنگ مرزی سراوان به ویژه شهید استوار دوم "حسن بادامکی" را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، خانواده معظم شهیدان گرانقدر و کارکنان خدوم مرزبانی و مردم شهیدپرور و انقلابی استان خراسان جنوبی تبریک و تسلیت می‌گویم، بدون شک راه این شهید عزیز در دفاع از مرزهای ایران اسلامی ادامه خواهد داشت.

نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی هم در پیام‌هایی شهادت مرزبانان را تسلیت گفتند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در صفحه مجازی خود نوشت: تمام قد پای این آب و خاک ایستادند و به دیدار معشوق شتافتند.

مصطفی نخعی افزود: و باز صدایی از مدعیان آزادی شنیده نشد... بِأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَت؟

شامگاه سی‌ام اردیبهشت ماه اشرار و معاندان با استفاده از خاک پاکستان و نقض حریم مرزی جمهوری اسلامی ایران طی یک اقدام تروریستی و ناجوانمردانه به برجک مرزبانی «مزه سر» هنگ مرزی سراوان حمله کردند که با مقاومت جانانه نیروهای دلاور مرزبانی مواجه و تروریست‌ها به عمق خاک پاکستان متواری شدند.

در این درگیری پنج نفر از غیورمردان مرزبانی به شهادت رسیدند و ۲ نفر دیگر مجروح شدند.

پیکرهای مطهر پنج شهید مرزبانی امروز (دوشنبه) با حضور جانشین فرمانده کل انتظامی، فرمانده مرزبانی، استاندار سیستان و بلوچستان و علمای شیعه و سنی بر دستان مردم شهیدپرور زاهدان تشییع شد تا برای خاکسپاری به زادگاهشان منتقل شود.

سرهنگ دوم "محمدرضا اسداللهی" فرمانده پاسگاه انتظامی چارک شهرستان بندر لنگه نیز ۲۱ اردیبهشت امسال در عملیات تعقیب و گریز و درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر در استان هرمزگان به شهادت رسید و پیکرش ۲۴ اردیبهشت در زادگاهش بیرجند تشییع شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha