۶۲ شرکت دانش‌بنیان محصولات فناورانه خود را برای فراجا به نمایش گذاشتند

تهران- ایرنا- نخستین رویداد و فن بازار تخصصی عرضه و تقاضای فناوری با عنوان "پلیس هوشمند" در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گشایش یافت و ۶۲ شرکت دانش بنیان محصولات فناورانه خود را برای فراجا به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، نخستین رویداد و فن بازار تخصصی عرضه و تقاضای فناوری با عنوان "پلیس هوشمند" روز دوشنبه با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در محل صندوق نوآوی و شکوفایی برگزار می شود.

این نمایشگاه دو روزه قرار است فردا سه شنبه دوم خرداد ماه با استقرار شرکت های دانش بنیان در میزهای مرتبط و برگزاری جلسات میز تخصصی B۲B، ارائه نیازهای فناورانه پلیس و تبادل تفاهم نامه با شرکت های دانش بنیان و اختتامیه ادامه خواهد داشت.

علی اسدی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در سخنانی در این رویداد گفت: پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان توانسته‌اند در جهت رفع نیازهای کشور به وظایف خود عمل کنند، اما ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها نشان می‌دهد خلأها همچنان باقی است.

وی افزود: باید بین شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری شبکه‌سازی ایجاد شود و در کنار این شبکه‌سازی، دستگاه‌های مختلف که نیازمند بهره‌مندی از دستگاه‌ها و محصولات دانش‌بنیان هستند، مورد توجه قرار گیرند.

اسدی‌ تصریح کرد: ظرفیت‌ها و و پتانسیل پارک‌های علم و فناوری مشخص است و همان طور که دانشگاه تهران، دانشگاه مادر است پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز همین نقش را ایفا می‌کند.

۶۲ شرکت دانش‌بنیان محصولات فناورانه خود را برای فراجا به نمایش گذاشتند

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: پارک تهران از جمله پارک‌هایی است که شرکت‌ها در همه حوزه‌ها در آن فعالیت می‌کنند و تلاش ما این است که پارک فقط در جهت رفع نیازهای فناورانه و سخت‌افزاری ورود نکند، بلکه در جهت رفع بسیاری از معضلات جامعه تلاش‌هایی صورت گیرد.

وی ادامه داد: این اولین رویدادی نیست که با همکاری فراجا برگزار می‌شود؛ بلکه آذر ماه سال گذشته نیز نمایشگاهی در این راستا برگزار شد و امروز نیز رویداد پلیس هوشمند در حال برگزاری است.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به عنوان قطب پارک‌های علم و فناوری برای رفع نیازهای فراجا انتخاب شده است.

وی تأکید کرد: در ابتدای اردیبهشت ماه امسال، جلسات متعددی با همکاری فراجا و معاونت فناوری وزارت عتف برگزار شد و ۸۰۰ متقاضی از همه پارک‌ها برای شرکت در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند و در اختیار فراجا قرار گرفتند.

اسدی گفت: بعد از غربالگری ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان انتخاب شدند و با تک‌تک این شرکت‌ها تماس گرفته شد و درنهایت ۱۳۵ شرکت مورد تأیید قرار گرفتند. امروز ۶۲ شرکت دانش‌بنیان با محصولات فناورانه خود در این نمایشگاه حضور دارند و در این راستا ۲۰ پارک علم و فناوری با ما همکاری کردند.

بر اساس این گزارش، در نخستین رویداد عرضه و تقاضای فناوری «پلیس هوشمند» که تا فردا - سه شنبه - ادامه خواهد داشت،  ۶۲ شرکت دانش بنیان محصولاتی فناورانه در حوزه ارتباطات رادیویی، فناوری اطلاعات، امنیت اطلاعات و ارتباطات، زیرساخت، مراقبت و الکترونیک، تحلیل هوشمند داده (طراحی و پیاده سازی پلتفرم، حکمرانی داده و …) و کشف علمی و هوشمند جرایم به نمایش گذاشته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha