۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۵۴
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85118530
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گناباد میزبان همایش "ضرورت فلسفه در دنیای امروز" شد

گناباد- ایرنا- همایش "ضرورت فلسفه در دنیای امروز" همزمان با اول خرداد سالروز بزرگداشت موسس حکمت متعالیه صدرالدین محمدبن ابراهیم قوام شیرازی ملقب به صدرالمتألهین(ملا صدرا) در گناباد برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا در این همایش که به صورت منطقه ای با حضور جمعی از طلاب و استادان شاخص حوزه های علمیه و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی برگزار شد ۲ نفر از استادان حوزه علمیه قم و دانشگاه علوم اسلامی رضوی در تبیین ابعاد فلسفه در جامعه به صورت حضوری و ویدئو کنفرانسی سخنرانی کردند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در این همایش گفت: استفاده نادرست از فضای مجازی، انحطاطی مفرط در انتخاب الگوها بین جامعه و جوانان ایجاد کرده است.

حجت الاسلام سید محمد موسوی بایگی افزود: تغییر در ملاک‌ها به عنوان یکی از مشکلات مهم، موجب تغییر در الگوها در بین مردم و از جمله جوانان شده است و در این ارتباط فضای مجازی نقش مهمی دارد.

وی اظهار کرد: اگر در گذشته ائمه اطهار (ع) و دانشمندان و حکیمان، الگوی رفتاری جوانان و مردم بودند امروز سلبریتی ها به الگوی برخی از آنان تبدیل شده است در حالی که باید با بهره گیری از نظریات فلسفی الگوهای واقعی را منطبق بر ارزشهای اسلامی و اخلاقی در جامعه و بین مردم و جوانان تبیین و معرفی کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: امروز توجه به حس و لذات حسی به صورت شدیدی نسبت به گذشته گسترش پیدا کرده است.

موسوی بایگی در خصوص اثبات مهدویت با بهره گیری از علوم فلسفی گفت: وجود حجت خدا در زمین یک اعتقاد ضروری در مذهب است که دلیل عقلی و فلسفی نیز دارد و همواره تا انسان بر روی زمین وجود دارد حجت الهی نیز وجود خواهد داشت.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha