تعقیب کلاهبردار میلیاردی از هرمزگان تا البرز

بندرعباس - ایرنا - فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: فردی که با شیوه فروش خودرو خارجی از شهروندان بندرعباس کلاهبرداری کرده و متواری شده بود، در استان البرز شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش روز دوشنبه پلیس هرمزگان سرتیپ دوم علی اکبر جاویدان افزود: پس از مراجعه و اعلام شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنان به بهانه خرید خودرو خارجی ، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس اگاهی استان قرار گرفت .

وی ادامه داد :پس از بررسی های کاراگاهان اداره عملیات ویژه پلیس اگاهی مشخص شد فردی ۴۰ ساله اهل بندرعباس با عملیات متقلبانه و ترفند خاص و جلب اعتماد مشتریان اقدام به فروش خودروهای کیا که وجود خارجی نداشتند کرده و به مکان و مقصد نامعلوم متواری شده است.

رییس پلیس استان اشاره به انجام ۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری وجه نقد از خریداران توسط این کلاهبردار حرفه ای ، خاطرنشان کرد : با تلاش شبانه‌روزی و همه‌جانبه توسط کارآگاهان پلیس آگاهی، بهره‌گیری از شیوه های پلیسی اقدامات فنی و اطلاعاتی، مخفیگاه متهم متواری در استان البرز شناسایی شد و یک تیم از پلیس آگاهی استان با اخذ نیابت قضائی به محل یادشده رفتند و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه کلاهبردار متواری را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

جاویدان ادامه داد:متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی و با قرار مناسب روانه زندان شد.

دستگیری ۲ قاتل در ۲۴ ساعت

فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین از دستگیری ۲قاتل در پرونده های جداگانه طی کمتر از ۲۴ساعت خبر داد.

سرتیپ دوم جاویدان ادامه داد: در یکی از این پرونده ها، پس از درگیری منجر به قتل یک خانم براثر چاقو در محله لب رودخانه واقع در شهرستان میناب و فراری شدن قاتل ،شناسایی و دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: این مجرم در مخفیگاهش دستگیر و یک قبضه سلاح سرد (چاقو) که آلت قتل بود از وی کشف شد و به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

رییس پلیس هرمزگان ادامه داد: درپرونده ای دیگر، پس از قتل عمد جوانی ۳۵ ساله در منطقه ایسین بندرعباس با ضربه‌های متعدد چاقو و متواری شدن قاتل یا قاتلان، پیگیری موضوع در دستورکار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

به گفته این مقام انتظامی با تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی، هویت و مخفیگاه قاتل فراری بنام «حمیدرضا. م» در استان کرمان شناسایی شد و تیمی از کارآگاهان با اخذ نیابت قضایی به استان موردنظر اعزام شدند که با همکاری پلیس آگاهی کرمان پس از تعقیب و مراقبت مداوم متهم در مخفیگاهش دستگیر شد و ضمن اعتراف به قتل دلیل آن را مصرف مشروب الکلی اعلام کرد.

دستگیری ۳۷۳ متهم با جرائم گوناگون در بندرعباس

فرمانده انتظامی هرمزگان شناسایی و دستگیری ۳۷۳ نفر متهم در اجرای طرح رعد را بخش دیگری از عملکرد تازه پلیس اعلام کرد.

سرتیپ دوم جاویدان: اضافه کرد: ماموران انتظامی شهرستان بندرعباس طرح ارتقای امنیت اجتماعی به اسم عملیات رعد را اجرا کردند که طی آن ۳۷۳ نفر شامل معتاد وخُرده فروش، قاچاقچی مواد مخدر، قاچاقچی کالا، اتباع بیگانه غیرمجاز، سارق و قاچاقچی کالا طی عملیات جداگانه دستگیر شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha