۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85119475
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان‌شمالی: مدیران مصوبات سفر رییس‌جمهور را پیگیری کنند

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان‌شمالی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی مصوبات سفر استانی رییس‌جمهور را پیگیری کنند زیرا که محقق شدن آن نقش مهمی در محرومیت زدایی این خطه دارد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز سه شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی اظهار کرد: در سفر استانی رییس جمهور به خراسان شمالی، اعتبارات خوبی در بخش تملک دارایی و تسهیلات اشتغالزایی مصوب شد که باید مدیران دستگاه های اجرایی برای تخصیص این اعتبارات پیگیری های لازم را انجام دهند.

وی افزود: مدیران ادارات و فرمانداران نیز باید به صورت مرتب در جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی شرکت کنند تا هدفمند به سمت اجرای این مصوبات گام بردارند.

حسین نژاد با اشاره به سهم ناچیز استان در تولید ناخالص ملی گفت: خراسان شمالی در رده های پایین تولید ناخالص داخلی قرار دارد که این این امر به دلیل نبود برخی زیرساخت های لازم در بخش های گوناگون عمرانی و حمل و نقل است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: برای جبران سهم ناچیز خراسان شمالی در تولید ناخالص داخلی لازم است، مصوبات رییس جمهور در بخش های عمرانی و اقتصادی وارد فاز اجرا شود و سرمایه گذاری ها افزایش پیدا کند.

تعیین خط اعتباری ویژه برای پرداخت تسهیلات سفر دولت

حسین نژاد با تاکید بر تعیین خط اعتباری ویژه برای پرداخت تسهیلات سفر دولت، گفت: نسبت مصارف به منابع در بانک های خراسان شمالی بالا است و این افزایش پرداخت تسهیلات اشتغالزایی موجب جریمه و زیان بانک ها می شود.

وی افزود: موضوع تعیین خط اعتباری ویژه برای پرداخت تسهیلات سفر رییس جمهور در راستای جلوگیری از متضرر شدن بانک ها با پیگیری های مستمر از معاون اول رییس جمهور و جلسه مشترک هیات دولت با استانداران مطرح شده است.

ارمغان سفر رییس جمهوری به خراسان شمالی در دوم تیرماه سالجاری، ۱۲ هزار میلیارد تومان در حوزه عمران بود که این میزان ۱۲ برابر بودجه یکسال استان است.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد، شامل 9 شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، بام و صفی آباد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، فاروج، جاجرم و گرمه است.

خراسان شمالی در سال ۸۳، پس از تقسیم استان خراسان به سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در جغرافیای سیاسی کشور پدیدار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha