راه اندازی ۱۰۰ پایگاه امدادی موقت در سواحل شمالی کشور

تهران - ایرنا - مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر با اشاره به استقرار ۴۴۰۰ نیروی امدادی در سواحل شمالی کشور، از راه‌اندازی ۱۰۰ پایگاه موقت ساحلی در مناطق پرخطر شمال کشور خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، اشکان موسوی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای پیشگیری از غرق‌شدگی شهروندان در سواحل شمالی کشور و نیز آغاز طرح ملی پیشگیری و کاهش غریق در سواحل گفت: حدود ۱۰ سال است که با توسعه مسیرهای مواصلاتی و افزایش حجم سفرها به شمال کشور، حوادث و سوانح در این مناطق افزایش قابل‌توجهی داشته و غرق‌شدگی به یکی از معضلات تابستانی سواحل گلستان، مازندران و گیلان بدل شده است.

وی افزود: با نگاهی به آمار سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ باید گفت، در این مدت ۲ هزار و ۴۹۳ نفر بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست داده و ۱۶۳۶ نفر نیز به اشکال مختلف در حوادث ساحلی و دریایی مصدوم شده‌اند.

موسوی تصریح کرد: این بدان معنا نیست که دستگاه‌های مسئول و امدادرسان در این حوزه اقدامی انجام نداده‌اند بلکه از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۴۰۰ شاهد انجام ۷ هزار و ۱۵۸ ماموریت فقط از سوی هلال‌احمر در پاسخ به همین تعداد حادثه بوده‌ایم؛ در این ماموریت‌ها به ۱۵ هزار و ۴۸۷ نفر در سواحل شمالی کشور امدادرسانی شده و جان ده‌ها نفر از شهروندان از مرگ حتمی نجات داده شده است.

وی افزود: بر همین اساس هلال‌احمر به عنوان نیروی پشتیبان در طرح ملی پیشگیری و کاهش غریق در سواحل، از چند هفته پیش با برنامه‌ریزی، ساماندهی، تجهیز و آماده‌باش نیروهای عملیاتی، کمپین «غرق نشویم» تشکیل داده شد تا با استفاده از تجارب گذشته و پوشش سراسری سواحل شمالی کشور، ضمن حضور در مناطق پرخطر، اقدامات لازم را برای پیشگیری از حوادث و سوانح انجام دهد.

موسوی ادامه داد: در همین راستا ۱۰۰ پایگاه موقت ساحلی نیز در شمال کشور راه‌اندازی شد تا با حضور ۴۴۰۰ نیروی عملیاتی و با بکارگیری ادوات لجستیک شامل قایق نجات، آمبولانس، اتوبوس آمبولانس، خودروی نجات و بالگرد به شهروندان خدمت‌رسانی کنند.

مدیرکل ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: طرح ملی پیشگیری و کاهش غریق در سواحل شمالی کشور در سال ۱۴۰۲ به مدت ۱۲۷ روز، از اول خرداد تا روز سوم مهرماه سال جاری تداوم و ۸۹۰ کیلومتر نوار ساحلی استان‌های مازندران، گیلان و گلستان را پوشش می‌دهد.

در این مدت پایگاه‌های ثابت از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۹ شب دایر بوده و امدادگران نیز در تمامی ساعات شبانه‌روز آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.

داروهای ارسالی هلال‌احمر برای حجاج ایرانی به مدینه رسید

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از ارسال داروهای مورد نیاز زائران ایرانی به مدینه خبر داد و گفت: آماده‌سازی داروخانه مرکز درمانی هلال‌احمر در مدینه منوره با حضوره تکنسین‌های دارویی از روزهای گذشته در حال انجام است.

سید علی مرعشی تصریح کرد: ۴۰ تن داروی ارسالی از ایران «شامل ۴۲۵ قلم» هم به مدینه رسیده است. از امروز درمانگاه مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر در مدینه منوره جهت ارائه خدمات بهداشتی درمانی برای زائرینی که وارد مدینه می‌شوند، آماده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر همچنین خاطرنشان کرد: تیم ۱۶ نفره پزشکی درمانی حج و زیارت هلال‌احمر شامل پزشک متخصص، پزشک عمومی، پرستار، تکنیسین آزمایشگاه، تکنیسین فوریت های پزشکی، تکنیسین دارویی شب گذشته عازم مدینه شدند و از امروز آماده ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائران خواهند بود.

آغاز ثبت‌نام رویداد فناورانه «توسعه هوش مصنوعی در ماموریت‌های جمعیت هلال‌احمر»

معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر از علاقمندان برای ارائه ایده و محصولات فناورانه مرتبط، دعوت به ثبت‌نام کرد، این اولین فراخوان در زمینه استفاده از هوش مصنوعی در ماموریت‌های هلال‌احمر به خصوص عملیات‌های امداد و نجات است.

طراحی محصولات و سامانه‌های نوین امداد و نجات، سامانه‌های شبیه‌ساز در آموزش همگانی و تخصصی، استفاده از فناوری‌های نوین در مدیریت بحران، نقش هوش مصنوعی در پیش‌گیری از حوادث انسان ساخت، هوشمندسازی تجهیزات توانبخشی و پزشکی و استفاده از فناوری در پیش‌بینی سوانح طبیعی از محورهای این رویداد است.

پژوهشگران و علاقه‌مندان تا پایان خرداد ماه جاری فرصت دارند، برای ارائه ایده یا محصول خود با مراجعه به لینک https://rt.rcs.ir/portal/customforms/۲۰۸۱ ثبت‌نام کنند.

امضای تفاهم‌نامه سازمان جوانان هلال‌احمر با فدراسیون‌ هاکی

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان این سازمان با فدراسیون‌ هاکی کشور خبر داد و با اشاره به ظرفیت‌های این سازمان از نظر تعداد اعضا، ظرفیت‌های فضا و تجهیزات فیزیکی سازمان گفت: برای استفاده از این ظرفیت‌ها و جذب و استعدادیابی جوانان علاقه‌مند، روز گذشته با فدراسیون‌هاکی تفاهم نامه همکاری امضا کردیم.

حجت‌الاسلام سیدهاشم حسینی‌المدنی ادامه داد: طبق بندهای این تفاهم‌نامه، از این پس، اعضای سازمان جوانان می‌توانند از امکانات و تجهیزات ورزشی و همچنین دوره‌های آموزشی مربیگری و داوری در درجات مختلف که برای توانمندسازی و شکوفایی استعدادها برگزار می‌شود، بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر گفت: این تفاهم‌نامه در بخش هاکی و بخش دانشجویی امضا شده و براساس تفاهم انجام‌شده، فدراسیون‌ هاکی نیز می‌تواند از امکانات جمعیت هلال‌احمر از جمله سالن‌های ورزشی متعلق به این سازمان استفاده کند.

هاکی یک ورزش گروهی است که مبتنی بر تلاش برای گرفتن توپ یا زدن توپ به دروازه تیم مقابل با چوب‌های منحنی روی سطحی لغزنده است. انواع هاکی را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد؛ هاکی روی چمن، هاکی روی یخ، هاکی اسکیت.

افتتاح مرکز رادیولوژی در پلی‌کلینیک هلال‌احمر ایران در کشور ساحل عاج

واحد رادیولوژی تمام دیجیتال پلی‌کلینیک جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در کشور ساحل‌ عاج افتتاح شد. پلی‌کلینیک هلال احمر ایران در بین مردم شهر «آبیجان» به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت به نازل‌ترین قیمت (تعرفه دولتی خدمات درمانی ساحل عاج) شهرت دارد.

مسئول امور عمومی‌پلی‌کلینیک جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در ساحل عاج در این رابطه گفت: با حضور کاردار سفارت ایران در ساحل عاج، نماینده وزارت بهداشت این کشور و مدیران بهداشت و درمان شهر آبیجان، واحد رادیولوژی تمام دیجیتال پلی‌کلینیک هلال احمر ایران افتتاح شد؛ با افتتاح این واحد، دسترسی سریع و ارزانی به خدمات رادیولوژی برای حدود ۳ میلیون ساکن این شهر محروم در کرانه خلیج گینه فراهم شد.

صادق مبرزی افزود: در این مراسم همچنین از یونیت جدید دندانپزشکی این پلی‌کلینیک رونمایی شد.

به گفته مبرزی، نماینده وزارت بهداشت ساحل عاج و همچنین کاردار سفارت ایران در آن کشور در صحبت‌های جداگانه‌ای برای افزایش همکاری و حمایت از فعالیت‌های بشردوستانه این مرکز بهداشتی و درمانی، اعلام آمادگی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha