۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85159369
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

 ۲۷ طرح سالم‌سازی دریا در نوار ساحلی گیلان اجرا شد

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با اشاره به اجرای طرح ساماندهی سواحل در نقاط آزاد شده نوار ساحلی گفت: برای اجرای گام دوم طرح ساماندهی سواحل جلسات متعددی برگزار شدو پس از بررسی‌ها و شناسایی محدوده‌های مناسب ۲۷ طرح سالم‌سازی دریا در ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی اجرا شد.

به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، اسدالله عباسی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه یک صدا و سیما با بیان اینکه ۶۰۰ نجات غریق به همراه ۳۰۰ داوطلب هلال احمر در نوار ساحلی گیلان مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: بعد از اجرای طرح آزادسازی سواحل، نقاط کم‌خطر شناسایی و با مشارکت مردم و هلال احمر طرح سالم‌سازی دریا به بهترین نحو اجرا شده‌ است.

وی با تاکید بر لزوم توجه مردم به حضور در این محدوده‌ها خاطرنشان کرد: حدود ۷۰۰ هتل آپارتمان، مجتمع‌ گردشگری دریایی و واحدهای بومگردی در سواحل گیلان وجود دارد که مردم با حضور در ۲۷ نقطه شناسایی شده در سواحل قادر به استفاده از این طرح‌ها هستند و هیچ مشکلی برای شنا در این نقاط وجود ندارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه مردم و مسافران از شنا در نقاط پرخطر سواحل پرهیز نمایند، عنوان کرد: از ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی استان ۲۰۰ نقطه خطرآفرین شناسایی شده است که شنا کردن در این نقاط ممنوع است.

عباسی با اشاره به نصب تابلو هشدار در نقاط خطرآفرین در تمامی نوار ساحلی گیلان، اظهار کرد: همه شهرداران و فرمانداران مکلف شده‌اند ۲۰۰ نقطه خطرآفرین و ۲۷ نقطه اجرای طرح ساماندهی سواحل را برای مردم با نصب تابلو مشخص کنند تا شاهد اتفاقات ناخوشایند در نقاط پرخطر نباشیم.

وی با تکذیب برخی ادعاها در خصوص عدم اجرای طرح ساماندهی سواحل در نقاط آزاد شده، اضافه کرد: در برخی از شهرستان‌ها از جمله رضوانشهر، تالش، رشت، آستارا و چابکسر طرح سالم‌سازی دریا در نقاط آزاد شده در حال اجرا است که مردم از این موهبت الهی بهره مند هستند.

استاندار گیلان با بیان اینکه اجرای طرح آزادسازی سواحل از جمله اقدامات جهادی دولت سیزدهم در طول ۴۴ سال گذشته در حوزه ساحل بوده است، اظهار کرد: بعد از دستور رئیس جمهور در خصوص آزادسازی حریم ۶۰ متری دریا این امر در اسرع وقت در سواحل گیلان انجام و در مرحله نخست نقاط مد نظر توسط دستگاه‌های اجرایی عقب‌نشینی شد.

عباسی یکی از اهداف دولت سیزدهم در اجرای طرح آزادسازی سواحل را خروج این محدوده‌ها از انحصار دستگاه‌های دولتی عنوان کرد و افزود: در خصوص حریم ۶۰ متری آزاد شده در سواحل گیلان، نقاطی که آزادسازی در آن شکل گرفت را به مردم واگذار کرده و از ظرفیت بخش خصوصی، شهرداری‌ و بخشداری‌ها استفاده کردیم تا ضمن ساماندهی، ایجاد اشتغال هم در آن مناطق انجام شود.

وی با تاکید بر امکان‌ سرمایه‌گذاری موقت در حریم ۶۰ متری دریا و تنها در فصل تابستان خاطر نشان کرد: فعالان بخش‌ خصوصی می توانند در این فصل برای سرمایه گذاری در سواحل به فرمانداری مراجعه کنند؛ این طرح‌ها در ستاد ساماندهی سواحل بررسی و مجوزهای لازم داده خواهد شد و هیچ مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha