شنا در تاسیسات آبی مازندران ممنوع شد

ساری - ایرنا - مدیر روابط عمومی شرکت آب‌ منطقه‌ای مازندران با هشدار نسبت به خطرات ناشی از شنا کردن افراد در تاسیسات آبی این استان در فصل گرما، گفت: شنا کردن در تاسیسات آبی به علت خطر ناشی از غرق شدگی ممنوع است.

فاطمه پورکاویان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به آغاز فصل گرما، اظهار داشت: همه ساله در ماه‌های خرداد تا شهریور شاهد حضور برخی علاقه‌مندان به شنا در آب‌بندان‌ها، دریاچه سدها، رودخانه‌ها و کانال‌های کشاورزی هستیم که در اقدامی پرخطر تصمیم به شنا در آب این سازه‌ها می‌گیرند که متاسفانه برخی از این افراد نیز به علت آشنا نبودن به فن شنا، جان خود را از دست می‌دهند.

وی گفت: بر اساس آمارهای اداره کل پزشکی قانونی مازندران، پارسال ۴۱ نفر به علت آشنا نبودن به فن شنا در تاسیسات آبی این استان جان خود را از دست دادند.

وی افزود:‌ برابر این آمار، در سال گذشته ۳۳ نفر در رودخانه‌های استان، چهار نفر در کانال‌های کشاورزی، ۲ نفر در دریاچه مصنوعی و سد و ۲ نفر نیز در استخر کشاورزی غرق شدند که آمار نگران‌کننده‌ای است.

وی بیان کرد: این تعداد مرگ در رودخانه‌ها، سازه و تاسیسات آبی استان در حالی ثبت شد که همواره از سوی شرکت آب‌منطقه‌ای و سایر دستگاه‌های مرتبط از جمله پزشکی قانونی و هیات نجات غریق استان، هشدارهای لازم در ارتباط با خطر شنا کردن در سازه های آبی صادر می شود اما برخی افراد به علت بی توجهی و عدم آشنایی به فن شنا، جان خود را در این تاسیسات از دست می دهند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مازندران گفت: علاوه بر ممنوعیت شنا در دریاچه سدها، به علاقه‌مندان به ماهیگیری نیز توصیه می شود در حاشیه دریاچه سدها از گرفتن ماهش خودداری کنند چرا که در سال‌های اخیر مواردی از این دست نیز وجود داشت که به دلیل افتادن شخص در دریاچه منجر به غرق شدن فرد شد.

پورکاویان افزود: با توجه به این‌که همه سازه‌ها و تاسیسات آبی مناطق ممنوعه شنا محسوب می‌شوند و امکان پایش دائمی همه این اماکن وجود ندارد، از مردم درخواست می شود که هشدارهای لازم را در این مورد جدی بگیرند و از شنا کردن در این محدوده‌ها خودداری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha