۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۷
کد خبر: 85121083
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۵۰ مشاور املاک استان مرکزی پروانه تخصصی دریافت کردند

اراک - ایرنا - نماینده اتحادیه مشاوران املاک استان مرکزی گفت: ۴۵۰ نفر از مشاوران املاک این استان پروانه تخصصی دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « بهروز عسگری» روز چهارشنبه در نشست خبری، افزود: این افراد در ۴۰ ساعت مسائلی همچون تخلفات صنفی مشاوران املاک، پیشگیری از بروز تخلفات، حقوق ثبتی و آشنایی وظایف مشاوران املاک و مبانی فقه مکاسب را آموزش دیدند.

وی بیان کرد: راه‌اندازی سایت تخصصی مشاوران املاک در اراک در حال انجام است تا هر فرد مالک خودسرانه اقدام به قیمت گذاری نکند و استان مرکزی می‌تواند به عنوان اولین شهر در راه اندازی این سایت به کشور معرفی شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک اراک گفت: با راه‌اندازی این سایت، می‌توان از قیمت بالا در دیوار و فضای مجازی جلوگیری کرد.

عسگری افزود: مشاوران املاک از فضای مجازی ناراضی هستند. این بخش بدون توجه به محله، سال ساخت و مصالح ساختمانی برای مسکن قیمت گذاری می کند در صورتی که باید قیمت واحد نوساز با کار کرده متفاوت باشد.

وی با بیان اینکه، مشاوران املاک در قیمت گذاری املاک دخیل نیستند، اظهار کرد: در شرایط کنونی قیمت را موجر تعیین می‌کند و مشاوران املاک کمترین دخالت را دارند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک اراک گفت: قیمت‌گذاری در فضای مجازی، افزایش قیمت مصالح ساختمانی، عوارض ساخت و ساز، قیمت میلگرد و سیمان از دلایل افزایش قیمت مسکن است.

عسگری افزود: در قیمت گذاری مسکن و خودرو باید فضای مجازی دخالت نکند و پلیس فتا در این مهم نظارت داشته باشد.

وی با بیان اینکه، افزایش قیمت مسکن، توسط مشاوران املاک شکل نمی‌گیرد، تاکید کرد: مشاوران املاک می‌توانند یک سال واحد صنفی خود را تعطیل کنند تا شاید روند افزایش قیمت مسکن نزولی شود.

عسگری افزود: برای ساماندهی وضعیت قیمت مسکن باید تعادل بین عرضه و تقاضا برقرار باشد که برای تحقق این مهم باید از ظرفیت تعاونی مسکن استفاده کرد.

سه هزار واحد صنفی مشاور املاک در استان مرکزی فعالیت دارند که یک هزار و ۴۰۰ واحد آن در شهر اراک فعالیت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha