آزادسازی بیش از ۲ هزار متر مربع اراضی کشاورزی در بروجرد

بروجرد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: در راستای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز توسط یگان امور اراضی ۲ هزار و ۲۵۰ متر مربع از اراضی کشاورزی این شهرستان آزادسازی شد.

جواد گودرزی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ در این شهرستان ۲ مورد قلع و قمع با حکم قضایی و همکاری اداره راه و شهرسازی و حضور نیروی انتظامی در این شهرستان صورت گرفت.

گودرزی اظهار کرد: در جهت اهداف عدالت محور و پاسداری از امنیت غذایی و حفاظت از اراضی کشاورزی شهرستان بروجرد که به واسطه شرایط آب و هوایی مناسب و مستعد گردشگری همواره مورد توجه سودجویان و ساخت و سازهای غیر مجاز بوده است، قلع و قمع بناهای غیر مجاز و اعاده به وضعیت اولیه با جدیت دنبال می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی بروجرد تاکید کرد: این اقدام در راستای حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها واقع در اراضی کشاورزی روستای کریم اباد صورت گرفت.

گودرزی اضافه کرد: از همه صاحبان ساخت و سازهای غیر مجاز تقاضا داریم با جهاد کشاورزی همکاری لازم را بعمل آورده و زمین‌های تغییر کاربری داده شده غیر مجاز را تا حد ممکن به وضعیت اولیه زراعی و باغی بازگردانند زیرا همه اراضی که غیر قانونی تغییر کاربری شده شناسایی و برابر قانون به زودی اجرای حکم خواهند شد.

وی ادامه داد: از شهروندان تقاضا می‌شود با توجه به امکانات بسیار محدود این مدیریت در شناسایی ساخت و سازهای غیر مجاز از طریق سامانه ۱۳۱ ما را بیش از پیش در استیفای حقوق عمومی خود یاری نمایند.

وی گفت: سال گذشته حدود ۳۰ مورد تخریب که منجر به آزادسازی حدود ۱۵ هزار مترمربع از بهترین اراضی زراعی و باغی شهرستان بروجرد اجرای حکم شده است.

شهرستان بروجرد دارای ۶۹هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha