۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۰
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85122576
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسئولان از نیروی جوان برای توسعه کشور استفاده کنند

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج گفت: جوانان موتور محرکه پیشرفت کشور هستند و مسئولان از توانایی‌های نیروی جوان در مسئولیت‌های مختلف، برای توسعه و آبادانی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج، جوانان را محور توسعه کشور دانست و اظهار کرد: کشور به نیروی جوان نیاز دارد و پیشرفت در عرصه‌های مختلف، نیازمند بکارگیری از نیروی جوان و ظرفیت‌های این قشر است.

وی از مسئولان خواست از نظام اداری پیامبر(ص) الگو بگیرند و افزود: سیره نبوی، اجرای عدالت اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، دوری از تعصب، رفاقت با محرومان و توجه به رفع مشکلات مردم است.

امام جمعه سنندج عمل به وعده را از دیگر درس‌های پیامبر(ص) برای اهل ایمان به ویژه مسئولان عنوان کرد و گفت: همه باید در راستای توصیه‌های خداوند و رسول الله(ص) قدم برداریم تا سعادتمند دنیا و قیامت شویم.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه‌ها به اقیانوس‌پیمایی ۶۵ هزار کیلو متری ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش در هشت ماه اشاره کرد و آن را مایه مباهات و قدرت ایران اسلامی، حفظ امنیت و صلح پایدار در جهان و منطقه خواند.

وی یادآور شد: امروز ایران اسلامی با قدرت دیپلماسی خود، باعث ایجاد نزدیکی کشورهای اسلامی و وحدت و اخوت ملل منطقه شده است.

خطیب جمعه سنندج در ادامه، سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به کردستان را سودمند دانست و گفت: امیدواریم با تدابیر اندیشیده در جریان این سفر و عمل به آن، به ویژه در بحث مناطق آزاد تجاری بانه و مریوان و خط آهن همدان-سنندج، شاهد رفع مشکلات استان باشیم.

ایران جزو کشورهای معدود دارای فناوری ساخت زیردریایی و ناوشکن است

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در سخنانی پیش از خطبه‌ها گفت: پیمایش آب‌های جهان در مدت هشت ماه توسط ناوشکن دنا نیروی دریایی ارتش، افتخار بزرگی برای این نیرو و ایران اسلامی است.

امیر دریادار دوم فرامرز نصری با بیان اینکه این عملیات در کنار ایجاد امنیت برای کشتی‌های تجاری، با هدف دیپلماسی با کشورهای دیگر نیز انجام شد، افزود: اگر می خواهیم نیروی دریایی قوی داشته باشیم، باید از دانش روز برخوردار بوده و دائم در مسیر رشد حرکت کنیم.

وی شرایط جغرافیایی کشورمان را استراتژیک خواند و ادامه داد: ایران جزو کشورهای معدود بهره‌مند از فناوری ساخت ناوشکن و زیردریایی و مصداق آن ناوشکن تمام ایرانی دنا است.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالاحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دار الاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha