۶ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۷
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85123039
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۹۰ درصد عشایر به اصفهان کوچ کردند

اصفهان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:بیش از ۹۰ در صد از کوچ عشایر ایل‌های قشقایی و بختیاری به استان اصفهان انجام شد.

منصور شیشه‌فروش روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کوچ نشینان از مناطق عشایری استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد به مناطق عشایری استان کوچ کردند.

وی اظهار داشت: عشایر کوچ نشین در بیش از ۵۰۰ نقطه از شهرستان‌های فریدونشهر، چادگان، سمیرم، دهاقان و شهرضا استقرار یافتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: هم زمان عشایر ایل عرب جرقویه هم در مناطق عشایری چهار محال و بختیاری و سمیرم مستقر می شوند.

وی جمعیت عشایر استان را بالغ بر ۱۱ هزار خانوار و حدود ۶۵ هزار نفر عنوان کرد و گفت: عوامل امدادی و خدمات رسان با هماهنگی اداره کل امور عشایر و محوریت فرمانداری شهرستان‌ها در طول مسیر کوچ نسبت به ارائه خدمات مورد نیاز آبرسانی، بازگشایی ایل راه‌ها، خدمات بهداشتی، درمانی و کنترل بیماری‌های دام و طیور اقدام و الزامات ایمنی و آموزشی برای پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از مخاطرات جوی، سیل، طوفان، حریق و دیگر رخدادها را به عشایر ارایه کردند.

طبق آمار اداره کل امور عشایر استان اصفهان، بالغ بر ۱۱ هزار خانوار عشایری در استان اصفهان زندگی می‌کنند که این تعداد شامل ایلات قشقایی، بختیاری و عرب جرقویه هستند، آنان در شهرهای بویین میاندشت، فریدن و چادگان واقع در غرب استان ۲۷ هزار نفر عشایر ایل بختیاری و در سمیرم، دهاقان و شهرضا در شمال استان ۲۴ هزار نفر از ایل قشقایی و محمدآباد و نصرآباد در شرق اصفهان سه هزار نفر عشایر از طایفه عرب جرقویه سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha