نماینده جیرفت در مجلس: صحرایی توانایی مدیریت آموزش و پرورش را دارد

تهران- ایرنا- نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیروی جوانی است که مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش را می‌شناسد و توانایی مدیریت این حوزه را دارد.

ذبیح الله اعظمی ساردویی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: با توجه به تجربه و سوابقی که از رضامراد صحرایی در حوزه تدریس و آموزش دارم، وی صلاحیت تصدی این وزارتخانه را دارد.

وی بیان داشت: صحرایی نیروی جوانی است که مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش را می شناسد و توانایی مدیریت این حوزه را دارد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس بررسی سوابق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در کمیسیون های مجلس را مهم ارزیابی کرد و گفت: این موضوع می تواند نقش موثری در اخذ رای اعتماد به وی داشته باشد.

اعظمی ساردویی تصریح کرد: صحرایی کار آموزش را از روستا شروع کرد و در ادامه با توانایی که داشت به ریاست دانشگاه فرهنگیان رسید که این نشان می دهد وی با مشکلات حوزه آموزش آشنایی دارد.

وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش می تواند از عهده وظایف محوله برآید و در حوزه کاری خود موفق عمل کند به حضور صحرایی در فراکسیون مستقلین ولایی اشاره کرد و گفت: وی در این فراکسیون حضور پیدا کرد و به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جذب رای نظر نمایندگان مجلس بستگی به تشریح برنامه های وزیر پیشنهادی در کمیسیون های مجلس دارد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ۳۱ اردیبهشت ماه در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی، «رضامراد صحرایی» را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرد.

وی دارای مدرک دکترای زبانشناسی همگانی از دانشگاه علامه طباطبایی و استاد تمام رشته زبان شناسی این دانشگاه است و از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد.او پیش از انتصاب به‌ عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان، ریاست مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌ زبانان دانشگاه علامه طباطبایی را بر عهده داشت.

صحرایی ۱۷ سال به عنوان معلم از ابتدایی تا پیش دانشگاهی در روستاها و شهرها تدریس کرده است. سپس به وزارت علوم پیوست و تا استاد تمامی پیش رفت.

رهبر انقلاب در دیدار روز سوم خرداد با نمایندگان مجلس یازدهم توصیه ای مبنی بر «پرهیز از بعضی سخت‌گیری‌ها در قبال وزرای معرفی شده به مجلس» داشتند و در این زمینه گفتند: در تشخیص صلاحیت‌ها دقت کافی و در حد معقول و منطقی سخت‌گیری کنید اما نه به شکلی که موجب شود وزارتخانه تا مدت ها بدون وزیر بماند که اکنون هم چند وزارتخانه وزیر ندارند و به مجلس معرفی خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha