۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۱۵
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85123833
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساخت موزه بزرگ خراسان جنوبی بعد از ۱۷ سال آغاز شد

۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۱۵
کد خبر: 85123833
ساخت موزه بزرگ خراسان جنوبی بعد از ۱۷ سال آغاز شد

بیرجند - ایرنا - عملیات اجرایی موزه بزرگ خراسان جنوبی در مساحت سه هزار متر مربع که مصوبه ساخت آن مربوط به ۱۷ سال پیش است با حضور استاندار آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار خراسان جنوبی عصر شنبه در آیین کلنگ‌زنی ساخت موزه بزرگ استان در بیرجند گفت: برای جلوگیری از گسست بین نسل‌ها انجام چنین کارهای مهم است تا از این طریق جوانان و نوجوانان با فرهنگ غنی خود به‌خوبی آشنا شوند.

جواد قناعت ادامه داد: خراسان جنوبی استانی با پیشنه تاریخی است و راه‌اندازی این موزه می‌تواند هویت پربار استان را به نسل جوان منتقل کند لذا همه باید تلاش کنند تا اعتبارات این طرح مهم و ضروری به موقع تخصیص یابد تا بر اساس زمان‌بندی افتتاح شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: برای ساخت موزه بزرگ استان که در اراضی زعفرانیه بیرجند واقع شده ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز است و در صورت تامین اعتبار تا سال ۱۴۰۶ به بهره برداری می‌رسد.

هادی شاهوردی افزود: برای شروع عملیات اجرایی این موزه چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل سفر اول رییس جمهور به استان و ۵۰۰ میلیون تومان از محل منابع ملی اختصاص یافته است.

وی گفت: موزه باستان‌شناسی، صنایع دستی، وقف، نسخ خطی از جمله بخش‌های این موزه است و قسمتی از آن هم در اختیار موزه‌های بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی ادامه داد: اکنون در خراسان جنوبی ۱۸ موزه فعال است که ۱۰ موزه مربوط به اداره کل میراث فرهنگی، ۶ موزه خصوصی و ۲ موزه در اختیار سایر ارگان‌های دولتی استان قرار دارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر پنج هزار اثر تاریخی در مخازن اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان موجود است که به دلیل کمبود فضا ۲۰۰ اثر در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha