۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۰۹
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85123724
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح‌های عمرانی خراسان جنوبی پیوست فرهنگی داشته باشد

بیرجند- ایرنا- استاندار خراسان جنوبی گفت: در اجرای طرح‌های عمرانی باید نگاه فرهنگی داشته باشیم و در این خصوص دقت‌ لازم توسط دستگاه‌های متولی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز شنبه در نشست انجمن میراث‌ فرهنگی خراسان جنوبی به مناسبت هفته میراث فرهنگی اظهار داشت: برخی کشورها بحران هویت دارند چون مفاخر ندارند، نسبت به مفاخر دزدی اقدام می‌کنند یا هویت‌سازی جعلی می‌کنند.

وی تصریح کرد: مفاخر دینی، علمی و فرهنگی همچنین آثار و بناهای با قدمت بالا در کشور و استان داریم که هنوز برای قشر زیادی از جامعه ناشناخته است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: آنچه کشور را تهدید می‌کند، مساله گسست نسل‌هاست و نسل جوان ما آشنایی لازم را با مفاخر ندارند لذا باید نسل جوان با آثار و میراث فرهنگی و مفاخر گذشته و عرصه کنونی که در قید حیات هستند، آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی چهارمین استانی است که شعبه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در آن راه‌اندازی شد، بیان کرد: نیاز است دفتر این انجمن به صورت امانی در یکی از بناهای تاریخی راه‌اندازی شود و اداره‌ کل میراث فرهنگی همراهی لازم را داشته باشد.

قناعت با تاکید بر اینکه باید نگاه مدیران استان عوض شود، تصریح کرد: باید نسبت به مفاخر دینی، ملی و فرهنگی کشور و استان حساسیت داشته باشیم و انتظار است که مدیران ما نگاه‌های میراثی و فرهنگی بیشتری داشته باشند.

وی افزود: باید با اجرای قانون، تخلفات ساختمانی و املاک در حریم آثار تاریخی و فرهنگی قلع و قم شود در حالی که شهرداری‌ها تنها به جریمه اکتفا می‌کنند لذا در این خصوص به دیوان عدالت اداری شکایت شود تا رای‌ شکسته و املاکی هم که در حریم آثار تاریخی ساخته می‌شود، تخریب شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha