افزایش سهم کشاورزی در شرکت‌های دانش بنیان ضروری است

ساوه - ایرنا - رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش سهم بخش کشاورزی از شرکت‌های دانش بنیان برای حضور فعال ایران در بازارهای خارجی ضروری است.

به گزارش ایرنا، محمد جواد عسکری روز یکشنبه در گردهمایی کشاورزان و باغداران شهرستان ساوه به میزبانی شرکت نگین سبز با اشاره به اینکه سهم بخش کشاورزی از شرکت‌های دانش‌بنیان تنها چهار درصد است، اظهار کرد: این میزان سهم شرکت‌های دانش بنیان در ایران با توجه به ظرفیت‌های اقلیمی و نیروی متخصص در حوزه کشاورزی بسیار اندک است که باید تلاش کرد این میزان رشد پیدا کند.

وی افزود: ایران به دلیل برخورداری از اقلیم‌های مختلف، جایگاه ارزشمندی در حوزه امنیت غذایی و تولید محصولات کشاورزی دارد.

عسکری با بیان اینکه بخش کشاورزی ایران بزرگترین بخش خصوصی کشور است، افزود: چهار میلیون و ۵۰۰ هزار بهره بردار در حوزه کشاورزی ایران فعالیت دارند و نقش ۲۵ درصدی در اقتصاد و ۳۵ درصدی در اشتغال کشور دارد و با این وجود چالش‌هایی نیز پیش رو دارد.

وی با تاکید بر اینکه برای برطرف کردن چالش‌های حوزه کشاورزی باید زیرساخت‌ها در این بخش تعریف و تقویت شود، یادآور شد: در حوزه تقنینی نمایندگان مجلس تلاش کردند برای برطرف کردن چالش‌های حوزه کشاورزی قوانین مندرس و کهنه را بروز کنند تا تولید بیشتر و با کیفیت با نگاه ارزآوری و اشتغال بیشتر در این بخش رقم بخورد.

عسکری گفت: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با هماهنگی دولت مسیر توسعه بخش کشاورزی را دنبال کرده و حمایت جدی از تولیدکنندگان کشاورزی با بهره گیری از ایده های خلاقانه کشاورزان را در دستور کار قرار داده است.

وی بیان کرد: در حوزه امنیت غذایی و مباحث مربوط به ماموریت دولت، قوانین مناسبی تصویب و اعتبارات خوبی تخصیص داده شده است و با استمهال وام‌ها و تلاش برای تامین نهاده‌ها حمایت جدی از فعالان کشاورزی صورت گرفته است و فضایی در کشور ایجاد شده تا به توسعه پایدار در بخش کشاورزی دست پیدا کنیم.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در خصوص امنیت سرمایه گذاری نیز گفت: برای سرمایه گذاری در حوزه نهاده‌های دامی به منظور تولید غذای سالم و حفظ سلامت مردم مجلس شورای اسلامی اقدامات موثری انجام داده و معتقد است امنیت غذایی و تولید غذای سالم مانع از هزینه کرد بالا برای درمان مردم خواهد شد.

وی گفت: برای حضور فعال بازارهای خارجی به حداقل رساندن بروکراسی‌های اداری برای تسهیل در امور کشاورزی و بهره گیری از ظرفیت و دانش فارغ التحصیلان کشاورزی از موضوعاتی است که مجلس دنبال می‌کند.

عسکری با اشاره به اینکه سهم بخش کشاورزی از شرکت‌های دانش‌بنیان تنها چهار درصد است، تصریح کرد: این میزان سهم شرکت‌های دانش بنیان در ایران با توجه به ظرفیت‌های اقلیمی و نیروی متخصص در حوزه کشاورزی بسیار اندک است که باید تلاش کرد که این میزان رشد پیدا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha