یگان حفاظت منابع طبیعی کشور برای شناسایی نقاط مستعد آتش‌سوزی ستاد بحران تشکیل داد

سمنان- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی وآبخیزداری کشور گفت: ستاد مدیریت بحران برای پیشگیری و کنترل نقاط مستعد به آتش‌سوزی در ستاد سازمان و استان‌های کشور با مدیریت فرماندهان یگان حفاظت منابع طبیعی تشکیل شد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ رضا اکبری روز یکشنبه در سفر به استان سمنان و در نشست کارگروه اطفای حریق استان سمنان، حفاظت از منابع طبیعی را از وظایف و اولویت‌های مهم این سازمان برشمرد و گفت: ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها با توجه به شروع فصل تابستان و پیشگیری حریق به ویژه در مناطق بحرانی نسبت به تشکیل جلسه مدیریت بحران برای پیشگیری و کنترل حریق در جنگل‌ها و مراتع اقدام کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی آبخیزداری کشور با بیان اینکه نقش و مشارکت مردم در امر حفاظت از عرصه های منابع طبیعی بسیار تأثیرگذار است، از مدیران استان‌ها خواست برای پیشگیری و اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع از مجریان طرح‌ها و بهره‌برداران منابع طبیعی، همیاران طبیعت محافظ، دهیاران، مدیر یت بحران استانداری، هلال احمر، نیروی انتظامی، نظامی و شورای اسلامی روستاها در مناطق بحرانی کمک بگیرند.

سرهنگ اکبری به شناسایی نقاط بحرانی و حساس به آتش‌سوزی در عرصه های منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: برای کنترل و پیشگیری از حریق در جنگل‌ها و مراتع به‌کارگیری دیده‌بان‌ها بسیار مهم و اساسی است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از مسؤولان منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها خواست با چاپ و نصب بنر و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های ملی و محلی در مناطقی که مردم بیشترین تردد را برای دستیابی به طبیعت دارند، هشدارهای لازم را اعلام کنند و سامانه امدادی ۱۵۰۴و ۱۳۹ را در اختیار مردم قرار دهند تا به محض رؤیت هرگونه تخریب، تصرف و یا آتش‌سوزی، به این ٢ سامانه در سازمان مرکزی و استان‌ها اعلام کنند.

وی، برگزاری مانورهای مشترک و تقویت گشت و مراقبت توسط یگان‌های حفاظت منابع طبیعی در استان‌ها را خواستار شد و از یگان حفاظت خواست با توجه به شروع فصل تابستان گشتهای مراقبت در عرصه های منابع طبیعی افزایش یابد.

سمنان با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود. از این میزان ۵۵ درصد نواحی بیابانی و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha