۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 85124538
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باید هنرمندان در کانون اقتصادی هر منطقه قرار بگیرند

زنجان – ایرنا - مدیر امور فرهنگ عمومی و سبک زندگی اسلامی- ایرانی ستاد فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هنرمندان با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای خود باید در کانون اقتصادی هر منطقه قرار گیرند تا شاهد رشد و تعالی اقتصادی آن منطقه باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم معظمی گودرزی روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در دفتر امام جمعه زنجان با اشاره به راهکارهای توسعه اقتصادی استان با تاکید بر پیشران فرهنگ، افزود: برخی ظرفیت های اقتصادی ممکن است بر اثر تحریم ها ناکارآمد شود و گره زدن ثروت ملی به آنها چندان جالب نیست ولی سرمایه های فرهنگی چنین نیست و توجه و سرمایه گذاری در آنها امکان توسعه اقتصادی را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: نوآوران و کارآفرینان اجتماعی می توانند یک شهر را به شهر خلاق تبدیل کنند و به عنوان سرمایه نمادین، بسیاری از سرمایه ها را به استان هدایت و جذب نمایند.

این مسوول گفت: باید اقتصاد فرهنگ را با کمترین هزینه دنبال کرد و هنرمندان را در کانون اقتصاد هر منطقه و شهر قرار داد.

وی با واکاوی دلایل این موضوع، گفت: نوآوری و خلاقیت، صاحب سبک و تصمیم گیر بودن، سازماندهندگی، هماهنگ کنندگی منابع اقتصادی و برخورداری از ۲ سرمایه فرهنگی و نمادین به دلیل مهارت و دانش تخصصی از جمله دلایلی است که باید هنرمندان در کانون اقتصاد باشند.

این مسوول گفت: باید به سمت اقتصادهای خرد و محله محور حرکت کنیم چون این اقتصادها بعد از تقویت دیگر نیاز به حمایت ندارند و درون زا می شوند.

معظمی گودرزی تصریح کرد: اقتصاد هنر، درون زا است و با فعال کردن آن در یک منطقه به رشد درونزا می رسیم.

وی اضافه کرد: در این راستا تشکیل انجمن یا مشاوران فرهنگ و هنر استان که هیات مدیره آن از کارآفرینان، مسوولان ارشد و مدیران استانی باشند پیشنهاد می شود.

گودرزی با بیان اینکه سه منبع در حوزه تقویت اقتصاد فرهنگ در نظر گرفته ایم، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت اول رئیس جمهوری و وزارت کشور سه منبع در این حوزه هستند که امیدواریم شاهد تخصیص منابع لازم در این خصوص باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه، گفت: نمایشگاه عرضه مد و لباس بانوان در زنجان برگزار شد که ۳۰ هزار بازدیدکننده داشت و ۲ غرفه عرضه لباس زنجان بیشترین میزان فروش را کسب کرد که نشانگر ظرفیت ها و توان استان و ضرورت توجه به این حوزه است.

امرالله حسنی گفت: تمامی صنوف برای فعالیت خود، جایی دارند اما در حوزه لباس و پوشاک بانوان مکان مشخصی در زنجان تعیین نشده است.

وی گفت: اقتصاد فرهنگ که جزو برنامه هفتم توسعه است در دستور کار ما نیز قرار دارد و از ۱۲ تا ۱۵ تیرماه سال جاری، جشنواره آیینی آذری زبانها را میزبانی خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha