۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۰
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 85124614
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر جدید چین در آمریکا: روابط باید براساس احترام متقابل باشد

تهران- ایرنا- سفیر جدید چین در آمریکا ضمن تاکید بر احترام متقابل و همکاری های برد-برد در روابط پکن-واشنگتن، بر ضرورت بازگرداندن روابط دوجانبه به مسیر درست تاکید کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری چاینا دیلی، شی فِنگ این اظهارات را در جریان دیدار با «روفوس گیفورد» رئیس پروتکل وزارت امور خارجه آمریکا بر حفظ اصول احترام متقابل، همزیستی مسالمت آمیز و همکاری برد-برد، تقویت گفت و گو، مدیریت اختلافات و ارتقای همکاری ها برای بازگرداندن روابط چین و آمریکا به مسیر درست، مهم تاکید کرد.

شی همچنین در این دیدار رونوشت استوارنامه خود را به رئیس پروتکل وزارت امور خارجه آمریکا تقدیم کرد.

سفیر جدید چین در آمریکا خاطرنشان کرد روابط چین و آمریکا بر رفاه هر دو ملت و آینده جهان تأثیر دارد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که طرف آمریکایی در مسیری مشابه با چین گام بردارد و اقدامات مشخصی را برای تحقق تفاهم مشترک هم میان «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین و و «جو بایدن» همتای آمریکایی وی اتخاذ کند.

این دیپلمات چینی چهار روز پیش در بدو ورود به واشنگتن د رمصاحبه با رسانه های چینی گفت: در حال حاضر، روابط چین و آمریکا با مشکلات و چالش‌های جدی مواجه است. این انتصاب برای من نه تنها به معنای افتخار است، بلکه مسئولیت‌های عظیمی نیز به همراه دارد. من و همکارانم مسئولیت‌های خود را انجام خواهیم داد و به ماموریت خود با جدیت و استقامت عمل خواهیم کرد.

وی افزود: ما امیدواریم ایالات متحده در مسیری مشابه با چین حرکت کند و در راستای منافع مشترک دو ملت و جهان عمل کند و مسائل مهم و حساس مانند مسئله تایوان را مطابق با اصول سه کشور و بر مبنای بیانیه های مشترک چین و آمریکا، به درستی مدیریت کند. "

شی گفت: ۱۳ سال از آخرین کارم در آمریکا می گذرد. طی ۱۳ سال گذشته، جهان تغییرات بزرگی را پشت سر گذاشته است و آمریکا نیز همینطور.

وی افزود: در طول دوران تصدی خود، مشتاقانه منتظر تعامل گسترده با مردم آمریکا از همه اقشار، مشاهده و شنیدن این کشور از فاصله نزدیک، و کشف راه‌هایی برای تعمیق تبادلات و همکاری هستم.

سفیر جدید چین در آمریکا گفت: همچنین مشتاقانه منتظر دوستی با رسانه ها و سایر بخش ها هستم. اجازه دهید با هم همکاری کنیم تا با بینش و عملگرایی و شجاعت به روابط چین و آمریکا کمک کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha