خیرین هفت میلیارد ریال برای کمک به خانواده زندانیان شهرکرد تعهد کردند

شهرکرد-ایرنا- مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای حمایت از خانواده زندانیان زیرپوشش انجمن شهرکرد، خیرین هفت میلیارد ریال تعهد کردند.

مصطفی قادری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری همایش نسیم مهر در مرکز استان برای حمایت از خانواده زندانیان افزود: پارسال ۷۰۰ خانوار زیرپوشش انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرکرد قرار داشتند که این آمار به غیر از آمار خانواده زندانیان شهرستان بروجن و لردگان است.

به گفته وی، سال گذشته بیش از ۲۵ میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی برای حمایت از زندانیان و خانواده آنها از طرف انجمن پرداخت شد که این پرداخت‌ها در بخش آزادی زندانیان، کمک به خانواده زندانیان و کمک به فرد زندانی، کمک هزینه بهداشت و درمان و کمک به انجمن‌های حمایت از زندانیان بروجن و لردگان بود.

وی از انعقاد تفاهمنامه با سایر نهادهای حمایتی و خدمات‌رسان از جمله کمیته امداد امام ، بهزیستی، سازمان فنی و حرفه‌ای، بسیج سازندگی و هلال احمر خبر داد و گفت: این تفاهمنامه‌ها در راستای ایجاد اشتغال و رفع مشکلات معیشتی و درمان زندانیان و خانواده زندانیان نیازمند منعقد شده است.

قادری افزود: به منظور ایجاد اشتغال برای زندانیان و خانواده آنها با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم به جامعه هدف ارائه می‌شود تا پس از دریافت آموزش بتوانند از تسهیلات اشتغالزایی بهره‌مند شوند.

به گفته وی، سال گذشته ۴۸۲ مورد تسهیلات قرض‌الحسنه و ۵۰ مورد تسهیلات کارگشایی به خانواده زندانیان پرداخت شد.

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرکرد از برگزاری دوره‌های آموزش خانواده برای خانواده زندانیان در زمینه مباحث عقیدتی و تربیتی و مهارت‌های زندگی خبر داد و گفت: پارسال ۸۹۰ نفر از خانواده زندانیان در این دوره‌ها شرکت کردند.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال زندانیان به ۲ روش اشتغال داخل کارگاهی در زندان و اشتغال در کارخانجات در خارج از زندان است، افزود: :در بخش اشتغال زندانیان در داخل کارگاهی داخل زندان پارسال ۱۲۸نفر در کارگاه‌های بلوک‌زنی، خیاطی و مونتاژ قطعات لوازم خانگی و ۲۱۲ نفر نیز از خارج زندان مشغول فعالیت بودند و بیش از ۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان حقوق دریافت کردند.

مسوول انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرکرد گفت: خانواده زندانیان فارغ از نوع جرم سرپرست زندگی، با تشکیل پرونده و بررسی وضعیت خانواده توسط مددکار زیرپوشش خدمات این انجمن قرار می‌گیرند.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون سه زندان در شهرکرد، بروجن و لرگان فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha