هشدار افزایش حوادث غرق شدگی/ دریا خطرناک‌تر از رودخانه‌ها در مازندران

ساری- ایرنا- مدیرکل پزشکی مازندران گفت: غریق در دریا، رودخانه، استخر و کانال‌های آب کشاورزی، با فرار رسیدن فصل گرما در استان افزایش می‌یابد.

علی عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۱۶۱ نفر از هموطنان پارسال در دریا، رودخانه، استخر و کانال‌های کشاورزی استان غرق شدند.
وی گفت: از این موارد ۱۱۲ نفر در دریا، ۳۳ نفر در رودخانه، ۶ نفر در استخر شنا، ۴ نفر در کانال، ۲ نفر هم در دریاچه مصنوعی و سد و ۲ نفر در حوض یا حوضچه و ۲ نفر هم در استخر کشاورزی هستند.
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران تاکید کرد: برای پیشگیری از غرق‌شدگی در دریا، رودخانه‌ها و استخر افراد با فنون اولیه و محدودیت‌های شنا آشنا باشند.
عباسی افزود: اطلاع از وضعیت عمق آب قبل از تصمیم به شیرجه زدن و حتی قبل از ورود به آب ضروری است. چرا که شیرجه در آب‌های کم عمق خطر ضربه به سر و نیز شکستگی گردن را به دنبال دارد. هم چنین ورود به آب‌های عمیق برای مبتدیان، خطر غرق شدگی را افزایش می‌دهد.
وی ادامه داد: بررسی دمای آب نیز ضروری است، به عنوان مثال اگر مدت زیادی در آفتاب مانده اید، از وارد شدن ناگهانی به آب سرد خودداری کنید، علت این توصیه پیشگیری از شوک دمایی است.
عباسی گفت: به هیچ وجه تنها و در محیط‌هایی که نجات غریق وجود ندارد، شنا نکنید.
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه افراد توانایی خود را در شناکردن بیش از حد در نظر نگیرید. افزود: یک سوم قربانی‌های غرق شدگی با فن شنا به طور کامل آشنا بوده اند.
وی ادامه داد: بسیاری از رودخانه‌ها با وجود ظاهری آرام بسیار خطرناک و عمیق هستند به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه متوجه عمق زیاد آن شده و گرفتار گردآب می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنیم بدون اطلاع از وضعیت رودخانه هرگز برای شنا در آن اقدام نکنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha