۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85125551
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

سنجش سلامت بیش از ۲۱ هزار نوآموز گیلان انجام شد

۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۱
کد خبر: 85125551
سنجش سلامت بیش از ۲۱ هزار نوآموز گیلان انجام شد

رشت - ایرنا- رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان گفت: افزون بر ۲۱ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در استان تحت پوشش طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند.

رقیه کریمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع این تعداد از نوآموزان تحت پوشش طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی، چهار درصد برای بررسی‌های بیشتر به بخش تخصصی ارجاع شده‌اند.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح نوآموزان ابتدا باید در سایت مورد نظر به آدرس https://my.medu.ir ثبت‌نام شوند، اضافه کرد: تاکنون ۲۵ هزار و ۷۰۰ نوآموز استان گیلان در سایت مربوطه ثبت نام شدند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان خاطر نشان کرد: طبق برآوردها اسامی بیش از هفت هزار نوآموز در این سایت ثبت‌ نشده که باید والدین هر چه سریعتر باید نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

وی اظهار کرد: طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بر اساس آخرین تاریخ اعلام شده باید تا ۲۵ خرداد ماه جاری در استان گیلان به پایان برسد از این‌رو خانواده‌هایی که تاکنون نسبت به ثبت‌نام نوآموز خود اقدام نکرده‌اند، سریعتر نام‌نویسی را انجام دهند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان خاطر نشان کرد: روند ثبت‌نام برای طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در برخی از شهرهای پرجمعیت استان کند است بنابراین باید در روزهای باقیمانده نسبت به نوبت‌گیری اقدام شود.

وی اظهار کرد: ۲۱ مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری و ۱۹ پایگاه مدرسه‌ای در حال حاضر برای اجرای طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان فعال است.

طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان در ۲ مرحله مقدماتی و تخصصی انجام می‌گیرد که در صورت مشکوک بودن نوآموزی به بیماری یا نارسایی جسمانی وارد مرحله تخصصی شده و به مراکز پزشکی و درمانی ارجاع داده می‌شود.

کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عامل‌های موثر بر افت تحصیلی، تشخیص و شناسایی به‌هنگام نارسایی‌های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و بررسی میزان شیوع اختلال‌های جسمانی و روانی از اهداف اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان است.

گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش آموز که در چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می کنند، ۲ هزار و ۲۸۷ دانش‌آموز با نیازهای ویژه استان نیز در ۴۴ هزار آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند.

خانواده‌ها برای اجرای طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان، برخلاف سال‌های گذشته خودشان باید در سایت اینترنتی نام‌نویسی اقدام کنند. بیشتر بخوانید: خانواده‌های گیلانی برای سنجش سلامت نوآموزان نام‌نویسی کنند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha