قطارشهری مشهد مجوز انتشار ۸۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت را گرفت

مشهد- ایرنا- اعضای شورای اسلامی شهر مشهد روز دوشنبه با لایحه انتشار اوارق مالی اسلامی برای اجرای پروژه های قطار شهری این کلانشهر به مبلغ ۸۰ هزار میلیارد ریال موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در هشتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، لایحه انتشار اوراق مالی اسلامی برای مرحله دوم خط ۳ قطار شهری مشهد از محل بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور بررسی و مصوب شد.

طبق این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده شد، به استناد تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و به منظور تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای کمک به اجرای "مرحله دوم خط ۳" قطار شهری مشهد، نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی با سود علی الحساب مورد توافق با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال اقدام کند.

همچنین شهرداری مشهد مکلف است پرداخت ۱۰۰ درصد سود را در دوره‌های سه ماهه و ۱۰۰ درصد اصل مبلغ را در پایان دوره مشارکت چهار ساله تعهد کند.

تصویب لایحه انتشار اوراق مالی اسلامی برای "خطوط ۲، سه و چهارم" قطار شهری مشهد از محل بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز بود و بر اساس آن به شهرداری مشهد اجازه داده می شود، به منظور تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای کمک به اجرای خطوط دوگانه قطار شهری مشهد، نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی با سود علی الحساب مورد توافق با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، به مبلغ ۶۰ هزار میلیارد ریال اقدام کند.

بر اساس این مصوبه شهردار مشهد مکلف است بر اساس ضوابط و مجوزهای بانک مرکزی، نسبت به انجام معاملات ثانویه اوراق در بورس و انجام ساز و کار مربوطه طبق قوانین و مقررات بورس اقدام کند و شهرداری مکلف است پرداخت ۵۰ درصد سود را در دوره‌های سه ماهه و ۵۰ درصد اصل مبلغ را در پایان دوره مشارکت چهار ساله تعهد کند که تضمین ۵۰ درصد اصل و سود اوراق بر عهده دولت است.

انتشار اوراق مشارکت برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی

تصویب لایحه انتشار اوراق مالی اسلامی برای طرح حمل و نقل درون شهری اتوبوسرانی از محل بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز شورای اسلامی مشهد است که طبق این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده می شود، به منظور تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای کمک به توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و خرید اتوبوس، نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی با سود علی الحساب مورد توافق با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال اقدام کند.

بر اساس این مصوبه پرداخت ۵۰ درصد سود در دوره‌های سه ماهه و ۵۰ درصد اصل مبلغ در پایان دوره مشارکت ۴ ساله برعهده شهرداری است و تضمین ۵۰ درصد اصل و سود بر عهده دولت است.

انتشار ۲۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای بازسازی بافت فرسوده

تصویب لایحه انتشار اوراق مالی اسلامی برای مرحله ۶ طرح بازسازی بافت فرسوده شهری در اطراف حرم مطهری رضوی از محل بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز شورای اسلامی مشهد است.

طبق این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده شد، به منظور تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای فاز ششم بازسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی (ع)، نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی با سود علی الحساب مورد توافق با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال اقدام کند.

همچنین مصوب شد، شهرداری مشهد ۱۰۰ درصد سود را در دوره‌های سه ماهه و ۱۰۰ درصد اصل مبلغ را در پایان دوره مشارکت چهار ساله تعهد کند.

نامگذاری یک بلوار به نام شهید ابومهدی المهندس

همچنین نامگذاری معابر شهری به نام شهدا از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز بود، بر اساس این مصوبه شهرداری مشهد مکلف شد، نسبت به تغییر نام بلوار صابر منشعب از بزرگراه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، حد فاصل میدان احسان تا میدان شهدای نیروی هوایی به نام "شهید ابومهدی المهندس" در منطقه هفت اقدام کند، همچنین تعدادی از معابر فرعی نیز به نام شهدا نامگذاری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha