آموزش و توانمندسازی مهمترین تکلیف حاکمیت به سازمان های مردم نهاد است

قزوین - ایرنا - سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: آموزش، توانمندسازی و مهارت افزایی به شکل عمومی و تخصصی از مهمترین تکالیف مجموعه حاکمیت به سازمان های مردم نهاد است و این فضا بایستی روز به روز نیز تقویت شود.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، عباس کاظمی روز دوشنبه در نشست های هم افزایی و توانمندسازی سازمان های مردم نهاد، گروه ها و مجموعه های مردمی استان قزوین، افزود: سند تحول دولت مردمی که در ابتدا منتشر شده است سند محکمی برای توجه ویژه دولت به مجموعه های مردمی است و دولت در این زمینه مصمم می باشد.

وی تصریح کرد: دیدگاه ها و منظومه فکری امامین انقلاب یکی دیگر از اسناد توجه حاکمیت به مردم است و در منظومه فکری امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب نیز جایگاه کار مردمی بسیار بالاست.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین با بیان اینکه سمن ها باید حق ظرفیت های مردمی را نه با نگاه تشریفاتی و سیاسی بلکه با ذات انقلابی ادا کنند، اضافه کرد: هویت بخشی و معرفی سمن ها یکی از موضوعات دیگری است که بایستی در بین خود مجموعه های مردمی و همچنین در دستگاه های حاکمیتی اجرایی شود تا بدین وسیله این ظرفیت ها به شکل بهتری در کشور مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته وی، در دولت سیزدهم نه فقط در حوزه اجرا بلکه در حوزه تصمیم سازی، تصمیم گیری و نظارت مجموعه های مردمی به کارگیری شده اند و در شاخص های ارزیابی مدیران نیز چگونگی تعامل با مجموعه های مردمی مورد توجه قرار می گیرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین با اشاره به اینکه سازمان های مردم نهاد در مشارکت جویی و آگاهی بخشی در حوزه انتخابات ورود داشته باشند، تاکید کرد: این ورود باید بدون پرداختن به موضوعات جناحی و صرفا برای ارتقای مشارکت مردم و توسعه فرهنگ سیاسی در بین آحاد جامعه به کار گرفته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha