۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۴۸
کد خبرنگار: 1004
کد خبر: 85125947
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: رزمایش اطفای حریق، وزنه مدیریت بحران تربت‌حیدریه را نشان داد

تربت‌حیدریه - ایرنا - معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه گفت: برگزاری رزمایش منطقه‌ای اطفای حریق جنگل و مرتع، توان مجموعه مدیریت بحران و به خصوص وزنه عملیاتی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این خطه را به خوبی نشان داد.

فرماندار: رزمایش اطفای حریق، وزنه مدیریت بحران تربت‌حیدریه را نشان داد

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌اکبر کی‌پور عصر دوشنبه در جلسه کارگاه آموزشی ویژه فرماندهان یگان حفاظت اداره‌های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های جنوب خراسان رضوی (منطقه سه) که بعد اجرای رزمایش منطقه‌ای اطفای حریق جنگل و مرتع برگزار شد، افزود: هر چند ارزیابی دقیقتر توسط کارشناسان اعلام می‌شود، اما امروز شاهد اجرای یک رزمایش بی‌عیب و نقص بودیم.

وی با بیان اینکه غالبا در انجام هر رزمایشی، مجموعه‌ای از هدف گذاری‌ها مشهود است، گفت: این بدان معناست که باید مشخص شود قبل و بعد هر رزمایشی چه فعالیت‌هایی باید انجام و اینکه آیا به درستی انجام شده یا خیر؟

کی‌پور تصریح کرد: همچنین باید مشخص شود تمامی عوامل دخیل در یک رزمایش به موقع وارد صحنه شده‌اند که اگر این محاسبات به درستی انجام نشده‌ باشد، همه اتفاقات بعدی تحت تاثیر خشت نخست قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه قسمت آخر که معمولا خیلی کمتر به آن توجه می‌شود، در نظر گرفتن این مهم است که بدانیم این آخرین رزمایش نیست، گفت: بلکه خود می‌تواند نقطه آغاز رزمایش بعدی باشد، پس چه بهتر که برای برداشتن گام‌های بعدی از هم‌اکنون برنامه‌‎ریزی کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تربت‌حیدریه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به تغییرات اقلیمی، افزایش شدید گرمای هوا، خشکسالی و احتمال حریق در این منطقه، ضرورت برگزاری رزمایش از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان احساس و مجموعه مدیریت بحران این خطه تمامی توان خود را برای هر چه بهتر برگزار کردن رزمایش بکار گرفت.

سیدعلی موسوی افزود: البته از این دست رزمایش‌ها غالبا در این فصل سال در دیگر نقاط کشور نیز برگزار می‌شود و ما امروز میزبان فرماندهان یگان حفاظت ۱۲ شهرستان واقع در جنوب خراسان رضوی شامل تایباد، فریمان، تربت‌جام، صالح‌آباد، خواف، باخرز، زاوه، رشتخوار، گناباد، مه‌ولات، بردسکن و بجستان بودیم.

فرماندار: رزمایش اطفای حریق، وزنه مدیریت بحران تربت‌حیدریه را نشان داد

به گزارش ایرنا، عرصه منابع طبیعی شهرستان تربت‌حیدریه ۳۷۹ هزار هکتار است که ۳۰ درصد آن اراضی کشاورزی و مستحدثات شهری و حدود ۷۰ درصد آن را اراضی ملی و منابع طبیعی تشکیل می‌دهد.

تربت حیدریه از جمله شهرستان‌های مهم و بزرگ خراسان رضوی با ۲۲۵ هزار نفر جمعیت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد و قطب کشاورزی و دامپروری است.

تربت‌حیدریه به دلیل داشتن تعداد ۲۷۰ هزار راس دام سبک و ۱۲ هزار راس دام سنگین، علاوه بر آنکه عنوان بارانداز شرق کشور در این زمینه را دارد، در تولید برخی محصولات نظیر زعفران و سیب‌زمینی رتبه‌های بالای جهانی و کشوری دارد، ضمن این که در بخش صنعت، معدن و تجارت نیز دارای مزیت نسبی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha