۱۱ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۲۶
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85125981
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارگیری کالا از راه‌آهن شمال۲، ۴۲ درصد افزایش یافت

رشت - ایرنا - مدیرکل راه آهن شمال۲ گفت: طی ۲ ماه گذشته، ۲۳۲ هزار و ۳۳ تن کالا توسط ناوگان حمل‌ونقل ریلی شمال۲ بارگیری شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد افزایش دارد.

غلامحسین ولدی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی فروردین و اردیبهشت ماه سال گذشته ۱۶۳هزار و ۸۲۸ تن کالا از راه آهن شمال ۲ بارگیری شد که این میزان از ابتدای امسال ۲۳۲هزار تن بوده است.
وی اضافه کرد : همچنین امسال ۲۸۰ هزار و ۶۵۴ تن کالا در ناحیه شمال۲ تخلیه شد که این میزان نسبت به ۲۳۶ هزار و ۳۵۶ تن کالای تخلیه شده در مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۹ درصد دارد.

وی عنوان کرد: مصالح خاکی، شن و ماسه، چوب، آرد، مواد غذایی، کانتینر و اقلام متفرقه از عمده‌ترین کالاهای بارگیری و تخلیه شده راه آهن شمال ۲ است.
وی ادامه داد : علاوه بر این آهن و نفت کوره نیز بیشترین کالاهای تخلیه شده در راه آهن شمال۲ در این زمان بوده است.

به گزارش ایرنا، راه آهن قزوین - رشت نیمه اسفندماه سال ۹۷ افتتاح شد.

حوزه استحفاظی اداره کل راه‌آهن شمال٢ از خروجی ایستگاه هشتگرد در استان البرز شروع و ضمن در برگرفتن تقریبا تمام خطوط ریلی استان قزوین به ایستگاه رشت می رسد. ادامه این مسیر در آینده به بندانزلی و آستارا ختم خواهد شد.

این محور در حال حاضر شامل ۱۰ ایستگاه آبیک، زیاران، کهندژ، قزوین، سیاه‌چشمه، کوهین، لوشان، رستم‌آباد، سراوان و رشت می‌باشد که از این میان ایستگاه‌های قزوین، رشت و لوشان ایستگاه‌های تشکیلاتی بزرگ محسوب می‌شوند.

یکی از مهمترین اهداف احداث خط آهن گیلان تکمیل نوستراک شمال - جنوب است؛ هم اکنون برای تحقق این مهم در ادامه راه اهن رشت - قزوین، مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است.

اولین محموله بار گیلان از طریق خط ریلی نیز نیمه اردیبهشت ماه سال ۹۸ از مبدأ خوزستان به رشت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha