به گزارش ایرنا، غلامحسین ولدی عصر سه شنبه با اشاره به برگزاری نشست مشترک با سازمان همیاری شهرداریهای قزوین و شرکت خصوصی برای انجام هماهنگیهای اولیه جهت بررسی حمل ریلی روزانه هزار تن شن و ماسه از ایستگاه سیاهچشمه به رشت به خبرنگار ایرنا افزود: حمایت از سازمانها و صنایع در حملونقل ریلی همواره اولویت راهآهن بوده است.
وی ادامه داد: بر این اساس تعرفه بار به گونهای تعریف میشود تا حمل ریلی برای نهادها و شرکتها توجیهپذیر و مقرون به صرفه باشد.
ولدی ایمنی بسیار بالای ریلی نسبت به حمل و نقل جادهای ، مقرون به صرفه بودن از لحاظ هزینه ، توقف های زمانبندی شده و معطلی کالا در ترافیک را از جمله مزیت های ریلی بار برشمرد.
وی همچنین کاهش آلودگی زیست محیطی از لحاظ صوتی ، زیرساختی و آلودگی هوا ، کاهش هزینه و مناسب بودن برای جاذبه جایی کالای حجیم و یا ریل پذیر ،عدم نیاز به تعداد زیاد کارگران برای ارسال کالا را از دیگر مزایای ریلی جابجایی بار نسبت به حمل و نقل جاده ای عنوان کرد.
مدیرکل راهآهن شمال۲ ابراز آمادگی کرد تا با تمام متقاضیان حمل بار در حوزه استحفاظی این اداره کل نشست داشته و درباره کمک و تسهیل برای ارسال بار به تمامی مقاصد، مشاوره و مساعدت انجام تا بار بیشتری جذب و از طریق ریل حمل شود.
به گزارش ایرنا ،طی سه ماه نخست امسال ۳۵۵هزار و ۳۶۵تن کالا از ایستگاه راه آهن شمال۲ بارگیری شده است که این میزان نسبت به مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش دارد.
همچنین طی این مدت ۴۳۱ هزار و ۴۹۳ تن کالا نیز در ناحیه راه آهن شمال۲ تخلیه شده است.
راه آهن قزوین - رشت نیمه اسفندماه سال ۹۷ افتتاح شد.
حوزه استحفاظی اداره کل راهآهن شمال٢ از خروجی ایستگاه هشتگرد در استان البرز شروع و ضمن در برگرفتن تقریبا تمام خطوط ریلی استان قزوین به ایستگاه رشت می رسد. ادامه این مسیر در آینده به بندرانزلی و آستارا ختم خواهد شد.
این محور در حال حاضر شامل ۱۰ ایستگاه آبیک، زیاران، کهندژ، قزوین، سیاهچشمه، کوهین، ، لوشان، رستمآباد، سراوان و رشت میباشد که از این میان ایستگاههای قزوین، رشت و لوشان ایستگاههای تشکیلاتی بزرگ محسوب میشوند.
نظر شما