جذب بار و انتقال محموله‌های ریل پذیر از جاده به ریل از اهداف راه‌آهن شمال است

رشت- ایرنا- مدیرکل راه آهن شمال ۲ با بیان اینکه حمایت از تولید و توسعه اولویت راه آهن است، گفت: جذب بار و انتقال محموله‌های ریل پذیر از جاده به ریل از مهم‌ترین اهداف این اداره کل است.

به گزارش ایرنا، غلامحسین ولدی عصر سه شنبه با اشاره به برگزاری نشست مشترک با سازمان همیاری شهرداری‌های قزوین و شرکت خصوصی برای انجام هماهنگی‌های اولیه جهت بررسی حمل ریلی روزانه هزار تن شن‌ و ماسه از ایستگاه سیاه‌چشمه به رشت به خبرنگار ایرنا افزود: حمایت از سازمان‌ها و صنایع در حمل‌ونقل ریلی همواره اولویت راه‌آهن بوده است.

وی ادامه داد: بر این اساس تعرفه بار به گونه‌ای تعریف می‌شود تا حمل ریلی برای نهادها و شرکت‌ها توجیه‌پذیر و مقرون به صرفه باشد.

ولدی ایمنی بسیار بالای ریلی نسبت به حمل و نقل جاده‌ای ، مقرون به صرفه بودن از لحاظ هزینه ، توقف های زمانبندی شده و معطلی کالا در ترافیک را از جمله مزیت های ریلی بار برشمرد.

وی همچنین کاهش آلودگی زیست محیطی از لحاظ صوتی ، زیرساختی و آلودگی هوا ، کاهش هزینه و مناسب بودن برای جاذبه جایی کالای حجیم و یا ریل پذیر ،عدم نیاز به تعداد زیاد کارگران برای ارسال کالا را از دیگر مزایای ریلی جابجایی بار نسبت به حمل و نقل جاده ای عنوان کرد.

مدیرکل راه‌آهن شمال۲ ابراز آمادگی کرد تا با تمام متقاضیان حمل بار در حوزه استحفاظی این اداره کل نشست داشته و درباره کمک و تسهیل برای ارسال بار به تمامی مقاصد، مشاوره و مساعدت انجام تا بار بیشتری جذب و از طریق ریل حمل شود.

به گزارش ایرنا ،طی سه ماه نخست امسال ۳۵۵هزار و ۳۶۵تن کالا از ایستگاه راه آهن شمال۲ بارگیری شده است که این میزان نسبت به مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش دارد.

همچنین طی این مدت ۴۳۱ هزار و ۴۹۳ تن کالا نیز در ناحیه راه آهن شمال۲ تخلیه شده است.

راه آهن قزوین - رشت نیمه اسفندماه سال ۹۷ افتتاح شد.

حوزه استحفاظی اداره کل راه‌آهن شمال٢ از خروجی ایستگاه هشتگرد در استان البرز شروع و ضمن در برگرفتن تقریبا تمام خطوط ریلی استان قزوین به ایستگاه رشت می رسد. ادامه این مسیر در آینده به بندرانزلی و آستارا ختم خواهد شد.

این محور در حال حاضر شامل ۱۰ ایستگاه آبیک، زیاران، کهندژ، قزوین، سیاه‌چشمه، کوهین، ، لوشان، رستم‌آباد، سراوان و رشت می‌باشد که از این میان ایستگاه‌های قزوین، رشت و لوشان ایستگاه‌های تشکیلاتی بزرگ محسوب می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha