۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۰۶
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85126716
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۷ زندانی خراسان جنوبی به مناسبت دهه کرامت آزاد شدند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت: ۶۷ زندانی در این استان به مناسبت دهه کرامت آزاد شدند و به زندانیان واجد شرایط ۱۰ روز مرخصی اعطا شد.

علی عبدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آزادسازی همزمان با دهه کرامت و به همت خیرین در چند نوبت انجام شد و در یکی از برنامه‌ها خدام حرم مطهر امام رضا (ع) در قالب کاروان زیر سایه خورشید با حمل پرچم متبرک رضوی در محل بازداشتگاه عمومی، اندرزگاه زنان و زندان مرکزی بیرجند حضور یافتند.

وی هدف از حضور کاروان خدام رضوی را گسترش فرهنگ زیارت از راه دور به ویژه برای کسانی که فرصت حضور در مشهد مقدس را ندارند و تقویت روحیه معنوی مددجویان ذکر کرد و گفت: حضور پر خیر و برکت جمعی از خادمان رضوی در زندان مرکزی بیرجند منجر به آزادی ۱۳ زندانی از زندان مرکزی و در اندرزگاه زنان هم ۲ زندانی شد.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی اظهار داشت: ۱۵ نفر از زندانیان با حضور کاروان خدام رضوی و پرچم متبرک بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) به آغوش خانواده بازگشتند و به همین مناسبت ۱۰ روز مرخصی تشویقی به زندانیان واجد شرایط اعطا شد.

۶۷ زندانی خراسان جنوبی به مناسبت دهه کرامت آزاد شدند

وی افزود: همچنین در جشن نسیم مهر که به مناسبت روز ملی حمایت از خانواده زندانیان با حضور مسئولان قضایی و اجرایی استان، فرماندهان نظامی و انتظامی در بیرجند برگزار شد، ۹۰۰ نفر از خانواده زندانیان شرکت کردند و با کمک رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان ۴۴ زندانی به کانون گرم خانواده بازگشتند و به تمامی زندانیان واجد شرایط نیز ۱۰ روز مرخصی اعطا شد.

عبدی گفت: در مراسم دیگری به مناسبت دهه کرامت هشت زندانی جرایم غیر عمد به همت ستاد دیه استان آزاد شدند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جشن نسیم مهر در مرکز استان برگزار شد برای سایر شهرستان‌ها اهدای بسته حمایتی در نظر گرفته شده است و ۵۰۰ بسته حمایتی به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان به خانواده زندانیان اهدا می‌شود.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی گفت: همچنین با کمک انجمن حمایت از زندانیان برای اشتغال خانواده‌های جامعه هدف مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که سهم هر خانواده ۱۰ میلیون تومان است و با کمک جامعه خیرین انجمن، امسال از بین فرزندان زندانی که دارای معدل تحصیلی عالی و ممتاز باشند اعزام به سفر کربلا و مشهد مقدس را نیز خواهیم داشت.

سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در اول ذی‌القعده (۳۱ اردیبهشت امسال) تا سالروز ولادت امام رضا (ع) دهه کرامت نام دارد و برنامه‌های این دهه در سال ۱۴۰۲ با شعار محوری «خدمت کریمانه؛ همدلی، امیدآفرینی» تا دهم خرداد ادامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha