۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۱۵
کد خبر: 85126883
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مذاکره چین و کره جنوبی بر سر ریزتراشه ها

۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۱۵
کد خبر: 85126883
مذاکره چین و کره جنوبی بر سر ریزتراشه ها

تهران – ایرنا – در بحبوحه نگرانی های جهانی در مورد تامین تراشه های نیمه هادی، وانگ ونتائو، وزیر بازرگانی چین، در بیانیه ای اعلام کرد چین و کره جنوبی برای افزایش تبادل نظر و همکاری در مورد ریزتراشه ها توافق کرده اند.

به گزارش سه شنبه ایرنا از ساوت کرآ نیوز، ونتائو این بیانیه خود را پس از دیدار با آن دوک گئون، وزیر تجارت کره جنوبی در حاشیه کنفرانس همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (APEC) در دیترویت میشیگان بیان کرد.

وی افزود: چین مشتاق تعمیق روابط تجاری و سرمایه گذاری مشترک با کره جنوبی است.

همزمان وزارت بازرگانی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که با کره جنوبی در مورد حفظ ثبات زنجیره تامین صنعتی و گسترش همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و چندجانبه تبادل نظر شده است.

با این حال، بنا به گزارش South Korea News در بیانیه دولت کره جنوبی در مورد این جلسه اشاره ای به موضوع تراشه ها نشده و گفته شده است که وزیر تجارت کره جنوبی از چین خواسته است تا تامین مواد اولیه کلیدی را تضمین کند و در چین یک محیط تجاری باثبات برای شرکت های کره ای ایجاد کند.

هفته گذشته، رگولاتور فضای سایبری چین اعلام کرد که شرکت آمریکایی تراشه Micron در تست امنیت شبکه خود شکست خورده است و اپراتورهای زیرساخت های کلیدی چین از خرید محصولات از این شرکت منع خواهند شد.

در پی ممنوعیت شرکت آمریکایی تراشه سازی تکنولوژی میکرون در چین، جای خالی این شرکت در بازار چین توسط غول های تراشه سازی کره جنوبی از جمله سامسونگ و اس کی هینیکس پر شده است و در میان سیاستمداران آمریکایی درخواست ها برای اجازه نداشتن این شرکت ها برای کار در بازار چین روز به افزایش است که به باور کارشناسان کره جنوبی این موضوع باید از سوی آمریکا مورد پذیرش و احترام قرار گیرد.

ایالات متحده به بهانه امنیت ملی، کشورهای دیگر را تحت فشار قرار داده است تا دسترسی چین به تراشه های پیشرفته را محدود کنند.

بر اساس داده های وزارت تجارت کره جنوبی، حدود ۴۰ درصد از صادرات تراشه های کره جنوبی به چین ارسال می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha