۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۷:۲۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85127284
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قالیباف: روابط تجاری خراسان‌شمالی با ترکمنستان باید گسترش یابد

بجنورد- ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی گفت: خراسان شمالی مرزی طولانی و نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر با کشور همسایه و دوست ترکمنستان دارد و باید از این فرصت در جهت توسعه اقتصادی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدباقر قالیباف روز چهارشنبه در بدو ورود به فرودگاه بجنورد ضمن تبریک میلاد با سعادت ثامن الحجج (ع) اظهار کرد: توفیق شد در این روز مبارک مهمان مردم خونگرم، شجاع و شهیدپرور خراسان شمالی باشم.

وی تصریح کرد: اقوام کرمانج، ترک، تات و ترکمن در خراسان شمالی همواره پای انقلاب ایستاده اند و دیدار با این مردم افتخاری برای من است.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیرو بازدیدهای نظارتی مجلس شورای اسلامی قصد داریم تا در این سفر طرح های نیمه تمام و پیش بینی برای اتمام این طرح ها بررسی شود و اولویت بندی کردن طرح های زیرساختی را در آستانه برنامه توسعه هفتم در دستور کار قرار دهیم.

وی بیان کرد: خراسان شمالی در بخش کشاورزی، دامپروری، گردشگری، معادن و صنایع دارای ظرفیت های زیادی است که باید این پتانسیل به بهره وری مناسب برسد.

قالیباف بیان کرد: روز گذشته با رئیس مجلس خلق مصلحتی ترکمنستان دیداری داشتم که بر توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین خراسان شمالی و این کشور تاکید شد و ترکمنستان نیز این آمادگی را دارد، بنابراین شرایط برای این روابط فراهم است.

به گزارش ایرنا حضور در یادواره شهدای اسفراین، گفت و گو با صنعتگران، کشاورزان، دامداران و اقشار مختلف مردم شیروان، بازدید از برخی پروژه های صنعتی ناتمام و دیدار با نخبگان خراسان شمالی از برنامه های سفر یکروزه رییس مجلس شورای اسلامی به استان است.

خراسان شمالی با ۹ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha