۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۰۱
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85127476
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتحادیه آفریقا: دخالت خارجی در سودان را نمی‌پذیریم/ تعلیق شرکت البرهان در مذاکرات جده

تهران-ایرنا- اتحادیه آفریقا با تاکید بر اینکه بحران سودان راه حل نظامی ندارد، خواستار برگزاری انتخابات در این کشور به منظور برقراری دموکراسی شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اتحادیه آفریقا بار دیگر تاکید کرد که بحران سودان راه حل نظامی ندارد و درگیری ها منجر به نابودی زیرساخت ها در این کشور شده است.

اتحادیه آفریقا در بیانیه ای تاکید کرد که‌ در صورت تداوم این درگیری های وحشیانه، رسیدن به راه حل برای بحران سودان بعید خواهد بود.

در این بیانیه آمده است که درگیری های کنونی در سودان میان ارتش به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو ملقب به حمیدتی هیچ گونه توجیهی ندارد.

اتحادیه آفریقا خاطرنشان کرد: درگیری های موجود در سودان منجر به قتل های خودسرانه و نابودی زیر ساخت های کشور شده است و روند انتقال سیاسی باید انجام شود، سپس باید برای تشکیل دولتی متمدن و دموکراتیک انتخابات برگزار شود.

این اتحادیه همچنین تاکید کرد که هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی سودان غیرقابل پذیرش است.

منابع رسانه‌ای عصر روز سه‌شنبه از تداوم درگیری‌ها در مناطق مختلف سودان با وجود تمدید آتش‌بس میان طرف‌های درگیر در این کشور خبر دادند.

الجزیره در این باره اعلام کرد که عصر روز سه شنبه مرکز و شمال خارطوم پایتخت سودان شاهد ادامه درگیری‌ها میان نیروهای پشتیبانی سریع و ارتش این کشور بود.

برپایه این گزارش، همچنین درگیری‌هایی نیز در جنوب شرق شهر «الابیض» در ولایت «کردفان شمالی» گزارش شده است و منابع خبری از وقوع تیراندازی شدید در این منطقه خبر داده‌اند.

روز دوشنبه، ارتش سودان به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی) آتش‌بس در این کشور را برای پنج روز تمدید کردند.

این آتش بس در پی مذاکرات دوطرف درگیر در جده سودان صورت گرفت اما امروز چهارشنبه خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع دیپلماتیک سودانی گزارش داد که ارتش سودان مشارکت خود در مذاکرات جده را به حالت تعلیق درآورده اصست.

آتش بس تاکنون بارها در سودان اعلام شده اما به طور روزانه توسط طرف‌های درگیر در این کشور نقض شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha