۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85127526
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۷۰ طرح اشتغالزایی در طارم زنجان اجرا شد

۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۷
کد خبر: 85127526
۳۷۰ طرح اشتغالزایی در طارم زنجان اجرا شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تاکنون ۳۷۰ طرح اشتغالزایی در زمینه های طرح های بوم گردی، فرآوری و بسته بندی زیتون، پرورش گیاهان دارویی، فراوری محصولات باغی، دامداری، صنایع دستی، شیلات و زنبورداری در قالب طرح توسعه پایدار منظومه روستایی در طارم اجرا شد.

رضا خواجه ای روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این فعالیت ها، موجب ایجاد تعدادی فرصت جدید شغلی و افزایش انگیزه اهالی برای ماندگاری در مناطق روستایی شهرستان طارم شده است.

وی اضافه کرد: بنیاد مسکن استان مطالعات برنامه اشتغالزایی و اقتصادی و توسعه پایدار منظومه های روستایی استان را در قالب ۹ بخش در اسفند سال ۹۹ به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان رساند.

به گفته این مسوول، طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی با هدف تجمیع توانمندی ‌ها و پتانسیل های موجود در روستاها در زمینه های مختلف به منظور تقویت پایدار روستاها تهیه شده و در زمان حاضر به صورت آزمایشی در شهرستان طارم در دست اجراست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: همزمان با اجرای طرح موصوف در شهرستان طارم ۳۸ میلیارد ریال از محل تفاهم نامه استانی و ملی با صندوق کارآفرینی امید به تعداد ۳۷ نفر پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: همچنین با جذب اعتبار ۳۰۷ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ برای ۲۷۵ متقاضی کسب و کار، در انطباق با خروجی مطالعات منظومه، این تعداد به بانکهای عامل جهت اخذ تسهیلات معرفی شده اند.

خواجه ای خاطرنشان کرد: اجرای طرح توسعه منظومه روستایی موجب تعامل و هم‌افزایی هرچه بهتر دستگاه‌های اجرایی در راستای توسعه پایدار و هدفمند روستاها می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha