۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85127696
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ورزش و جوانان زنجان با جامعه دانشگاهی همکاری می‌کند

زنجان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: همکاری متقابل جامعه دانشگاهی با حوزه ورزش و جوانان در زمینه های مختلف ضمن ایجاد همگرایی و نزدیکی این ۲ قشر مهم جامعه در رفع مشکلات دانشگاه و دانشجویان به پویایی و توسعه همه جانبه ورزش کمک می کند.

جواد بازرگان روز چهارشنبه در مراسم افتتاحییه چهارمین همایش ملی فیزیولوژی تمرین و بازتوانی آسیب‌های ورزشی افزود: این همکاری ها می‌تواند در حوزه های مختلفی از جمله برگزاری همایش های علمی مشترک، حمایت از راه‌اندازی سمن ها در زمینه های مختلف، حمایت از گروه های کار آفرینی و اشتغال دانش بنیان، توسعه ورزش همگانی و قهرمانی باشد.

وی، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی، تعریف و اجرای فعالیت های پژوهشی مشترک، برگزاری سمینارها و نشست های علمی مشترک و ایجاد تسهیلات برای استفاده از سالن ها، تجهیزات و امکانات تحقیقاتی و اماکن رفاهی و ورزشی طرفین را از دیگر همکاری فی ما بین ذکر کرد.

این مسوول ادامه داد: در این راستا این اداره کل تفاهمنامه ای را با دانشگاه آزاد اسلامی زنجان منعقد کرده است که آثار و نتایج درخشانی را به دنبال خواهد داشت و از طرفی این واحد دانشگاهی ظرفیت بسیار خوبی در رشته های مختلف علمی به ویژه ورزش از نظر اساتید مجرب دارد و باید هیات های ورزشی از این فرصت استفاده کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با تاکید بر اینکه فیزیولوژی ورزشی به عنوان علم بررسی تاثیر ورزش بر عملکرد ورزشکاران نقش مهمی دارد، ادامه داد: عملکرد یک ورزشکار توسط یک فیزیولوژیست ورزشی با کمک تست های خاص اندازه گیری می شود.

وی اظهار داشت: این اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مربیان سلامت، مربیان ورزشی و فیزیولوژیست های ورزشی قرار می دهند که می توانند از آنها برای کمک به ورزشکاران خود برای برنامه ریزی تمرینات ورزشی و بهبود سطح عملکرد آنان استفاده کنند.

به گفته وی برگزاری مستمر همایش های علمی موجب توسعه ورزش در ابعاد مختلف استان شده و همچنین در کنار استفاده جامعه علمی استان و دانشجویان در بالا رفتن عملکرد مربیان و قهرمانان ورزشی استان تاثیر مثبتی خواهد داشت.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان نیز بر لزوم توجه به سبک زندگی در عصر کنونی اشاره کرد و گفت: این موضوع مهم از ابعاد مختلف اهمیت دارد و باید به آن توجه کرد.

احمد نقیلو خاطرنشان کرد: در زمان حاضر اقتصاد ورزشی در کشورمان بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و از طرفی شمار متقاضیان به تحصیل در رشته ورزشی و انجام پژوهش های متعدد بیانگر توجه روز افزون به مقوله مهم ورزش است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha