سه هزار و ۸۰۰ ساعت مسابقه ورزشی در استان کرمانشاه پوشش پزشکی داده شد

کرمانشاه - ایرنا - رییس هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه با بیان اینکه این حوزه، جایگاه خاص خود را در استان پیدا کرده است، گفت: در سال گذشته این هیات موفق شد سه هزار و ۸۰۰ ساعت مسابقات ورزشی مختلف را پوشش پزشکی دهد.

به گزارش ایرنا، امید قادری روز چهارشنبه در آیین تجلیل از هیات های و باشگاه های ورزشی استان کرمانشاه که با حضور نایب رییس فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شد افزود: هدف اصلی حوزه پزشکی و ورزشی تامین سلامت ورزشکار است و این هیات تاکنون توانسته علاوه بر پوشش مسابقات مختلف به اسناد ۷۰۰ مورد از آسیب دیدگان ورزشی نیز رسیدگی کند.

وی با بیان اینکه شمار ورزشکاران سازمان یافته این استان در سال ١۴٠١ با رشد ۴٧ درصدی نسبت به سال قبل از آن به بیش از ٩٢ هزار نفر رسید یادآور شد: خوشبختانه با حمایت های مجموعه مدیریتی ورزش استان، فدراسیون های ورزشی، هیأت های استانی و شهرستانی و باشگاه های ورزشی دولتی و خصوصی شاهد روند افزایشی ورزشکاران سازمان یافته هستیم.

رییس هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه با بیان اینکه این هیات به عنوان خانه امنی برای ورزشکاران به شمار می رود گفت: این هیات در زمینه های مختلف جسمی، روانی و اجتماعی همواره در کنار ورزشکاران قرار داشته و در تمامی حوزه ها از جمله فیزیوتراپی، ارتوپدی، تغذیه و روانشناسی آماده ارایه خدمت است.

قادری همچنین به استقبال خوب بانوان در گرایش به ورزش در سال های اخیر بیان کرد: از آمار ٩٢ هزار نفری ورزشکاران سازمانی یافته استان، حدود ۳۰ هزار نفر را بانوان تشکیل می دهند.

سه هزار و ۸۰۰ ساعت مسابقه ورزشی در استان کرمانشاه پوشش پزشکی داده شد

وی افزود: رشته های فوتبال، بومی و محلی، کشتی، ژیمناستیک، والیبال، کاراته، تکواندو، رزمی، همگانی، ووشو، بدنسازی، بوکس، شنا، بسکتبال، کوهنوردی به ترتیب بیشترین سهم ورزشکاران را به خود اختصاص داده اند به طوری که ٩٠ درصد ورزشکاران سازمان یافته استان در این ١۶ رشته فعالیت دارند.

رییس هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از مولفه های مهم یک ورزشکار در کسب موفقیت، داشتن بدنی سالم و آماده است، اظهار کرد: این هیات در این موضوع مهم یعنی سلامت ورزشکار تاکید ویژه ای دارد زیرا معتقد است در غیر اینصورت نمی توان به هدف تعیین شده دست یافت.

وی، از پزشکی ورزشی به عنوان پشتیبان ورزش قهرمانی و سلامت همگانی نام برد و اضافه کرد: ورزشکاران سازمان یافته در صورت بروز آسیب ورزشی امکان برخورداری از کمک های هزینه های درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی را خواهند داشت و با توجه به اینکه استان کرمانشاه دارای مجهزترین و به روزترین کلینیک تخصصی پزشکی ورزشی، توانبخشی و فیزیوتراپی است این امکان برای همه اقشار جامعه فراهم شده است که علاوه بر دریافت خدمات درمانی، پزشک ورزشی، معاینات سلامت، حرکات اصلاحی و قامت سنجی، ارتوپدی و فیزیوتراپی از خدمات مشاوره ای تغذیه ورزشی و روانشناسی ورزشی نیز بهره مند شوند.

سه هزار و ۸۰۰ ساعت مسابقه ورزشی در استان کرمانشاه پوشش پزشکی داده شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز در این مراسم با بیان اینکه حوزه پزشکی ورزشی از جایگاه ویژه ای در دنیا برخوردارست گفت: هیات پزشکی ورزشی باید همواره در دل ورزش باشد تا در مواقع آسیب دیدگی ورزشکاران، به موقع و در سریعترین زمان ممکن به آنها خدمات درمانی لازم را ارایه دهد.

منوچهر حاتمی افزود: رشد ۴۷ درصدی تعداد ورزشکاران سازمان یافته در استان کرمانشاه نشاندهنده حرکت رو به رشد و توسعه ورزش در جامعه است که این حرکت رو به جلو امسال نیز تداوم خواهد یافت.

وی با بیان اینکه هیات پزشکی ورزشی هر چه بیشتر تقویت شود موجب تقویت و پیشرفت سایر هیات های ورزشی خواهد شد یادآور شد: هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه با تجهیزات و امکانات خوبی که دارد بخوبی توانسته است تمام خدمات و امکانات مورد نیاز را برای ورزشکاران استان تامین کند.

به گزارش ایرنا، در ادامه این مراسم از باشگاه های خصوصی و دولتی، هیات های ورزشی و ادارات برتر ورزش و جوانان استان کرمانشاه و نیز چند تن از پیشکسوتان ورزشی با اهدای لوایحی تقدیر شد.

در این مراسم همچنین به پاس ۳۰ سال خدمت صادقانه دکتر سعید کاظمی نایب رییس فدراسیون پزشکی ورزشی کشور که از چهره های ماندگار و ارزشمند پزشکی ورزشی استان کرمانشاه نیز به شمار می رود با اهدای لوح، تندیس و هدایایی قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha